Stálica českej hudobnej scény opäť rekapituluje. Tento raz však má na to obrovský dôvod. Pred pár dňami jej totiž pribudol štvrtý krížik a ona je stále na vrchole slávy a to už je riadny dôvod na oslavu.

Stálica českej hudobnej scény opäť rekapituluje. Tento raz však má na to obrovský dôvod. Pred pár dňami jej totiž pribudol štvrtý krížik a ona je stále na vrchole slávy a to už je riadny dôvod na oslavu. A okrem toho, že si užila so známymi v divadle, doma i s kolegami na Žofíne, pomedzi to všetko sa stihla druhý raz vydať a do života vrhnúť i najnovšie CD s názvom Koncert.
Práve tento album je ukážkou prerodu Lucie Bílej z tuctovej speváčky pre vojakov, na dračicu s veľkým hlasom, ktorá sa postupne zmenila na šonšalantnú dámu, ktorej slovo platí. Z Lucie Bílej sa stala šansoniérka. Čo na tom, že toto CD zo začiatku pripomína zvukový záznam Hany Hegerovej spred niekoľkých rokov na Novej scéne? Komu to prekáža, že sa Bílá štylizuje práve do takejto polohy? Nikomu! Zvlášť, keď si každý uvedomí, že Bílá je i v tejto polohe výborná a tento hudobný štýl jej neopísateľne sedí.

Pri príprave živej nahrávky mohla Bílá vyberať z dvoch spôsobov ako koncert poňať. S klasickou kapelou, akou Boom Band, ktorý ju pri "normálnych" koncertoch sprevádza bezpochyby je, alebo komorne, v doprovode úžasného Petra Maláska a jeho šikovných hráčov, ktorí dokážu naviesť tú najintímnejšiu atmosféru, aká je v danej chvíli možná a prípustná. Hádam je každému jasné, že Lucka by obstála v oboch verziách a je len na poslucháčovi, či ju chce prijímať ako dračicu, ku ktorej imidžu sa aspoň po troške vracia, alebo ako šansoniérku, pričom tá poloha jej sedí rovnako úžasne.
Lucie Bílá sa pre tento raz rozhodla, pre intímnejšie stvárnenie svojho repretoáru. Kké to má pre poslucháča výhody? Jednozne také, že tento album sa tak razantne nemení na výber najväčších hitov spreváčky v živom prevedení, ale na výber špecifického materiálu, na ktorý sa v prípade Bílej koncertov dostalo iba výnimočne. Samozrejme, nastáva tu situácia, kedy bežný poslucháč mnohé z ponúknutých skladieb ani nepozná. Na druhej strane sa však konečne dostalo na skladby, ktoré na bežných popových koncertoch nemali šancu zaznieť (Tma, Pieseň samotárky - z muzikálu Bedári, či Pouta). Speváčka pre nahrávku siahla po menej komerčných skladbách svojho repertoáru a predvádza ich absolútne bravúrne. I toto živé CD je dôkazom toho, že Lucie Bílá je momentálne vo vynikajúcej forme a jej spev jednoducho nadchne. A to i napriek tomu, že táto platňa je emotívne strašne silná a poslucháčsky veľmi náročná. A práve preto neopísateľne krásna.

Album tvorí 15 koncertných nahrávok, ktorých atmosféru i atmosféru samotného koncertu dokresľujú dokresľuje množstvo fotografií z neho, ktoré poskytuje booklet. Samozrejme, texty v tomto prípade nie sú k dispozícii, keďže sa objavili na iných albumoch, takže sú k dispozícii iba základné (autorské) informácie o jednotlivých skladbách. Bohužiaľ, to sa týka i troch bonusových skladieb na albume, ktoré zároveň možno označiť za štúdiové. Album tak ponúka okrem koncertnej i štúdiovú verziu cover verzie skladby Petra Hapku a Michala Horáčka S cizím chlapem v cizím pokoji, ďalej skladbu Umíraš celkem rád, ktorá je príjemným a sviežim rockovým oživením celého projektu. Treba podotknúť, že pesničku zložil pre svoju manželku Noid a to už v štúdiu v ich spoločnom dome. Pesnička dosť vybočuje z rámov, ktoré tento album má, ale dá sa to prežiť, zvlášť, keď si poslucháč uvedomí, že je celkom príjemným prekvapením. No a na úplný záver už len skladba Ulice z rovnomenného seriálu Českej telvízie. Zvuková stopa CD je naplnená temer do poslednej minúty a prináša neskutočný umelecký zážitok, ku ktorému snáď treba doplniť už len stručnú o to srdečnejšiu gratuláciu: "Lucka, všetko najlepšie!"

Vydavateľstvo: Monitor / EMI, 2006

Celkový čas: 76:11

ZOZNAM SKLADIEB: