Keď si raz bude niekto čítať životopis tohto CD a jeho „inteligentnejšieho“ príbuzného (DVD), tak sa podiví možno rovnako ako ja. Jeho cesta do života bola totiž trošku netradičná.

Keď si raz bude niekto čítať životopis tohto CD a jeho „inteligentnejšieho“ príbuzného (DVD), tak sa podiví možno rovnako ako ja. Jeho cesta do života bola totiž trošku netradičná. Záznam koncertu skupiny Tři sestry, ktorý sa uskutočnil pri príležitosti 20-teho výročia koncertnej činnosti skupiny, totiž ešte minulý rok vyšiel na DVD a až na obrovský nátlak publika sa ho vydavateľstvo rozhodlo vydať i vo forme CD.
Samozrejme, extrahovať hudbu z obrazového záznamu nebol až taký problém, takže čas na jeho výrobu nebol nijako náročný a uspokojené je nielen obraz vnímajúce publikum, ale i tí, ktorí si toto CD chcú trebárs púšťať v aute.

Tři sestry sú jednoznačne originálnou formáciou, ktorá si neuveriteľných dvadsať rokov hrá svoju „hospodskú“ muziku, v ktorej dominuje svižnosť a poriadne „veselé“ texty plné dvojzmyslov a určite i istej zábavy, hoci určenej špecifickému publiku.
Je jasné, že nad týmto CD sa nebude „modliť“ klasický spotrebiteľ hudby. Siahnu po ňom priaznivci Lou Fanánka Hagena a jeho kamarátov a potom tí, ktorí majú chuť na zábavný úlet. A v tom sú Tři sestry špecifické. Siahajú totiž po nich nielen stabilní priaznivci, ale svojou tvorbou dokázali, že sa s nimi chcú zabávať i náhodní poslucháči, ktorí jednoducho majú chuť na nejakú divočinu – myslené samozrejme v dobrom.

Je neuveriteľné ako Fanánek dokáže strhnúť na svoju stranu davy.  Koho by trápilo, že väčšina ľudí, ktorí sa nechajú unášať touto tvorbou, je prevažne v alkoholickom delíriu? Nikoho. I na tomto CD Fanánek dokazuje, že hľadanie nejakého umenia tu nemá miesto, treba sa odosobniť a zabávať. A im sa to darí. A okrem toho, že sa v podstate najviac bavia tí páni na scéne, bavia sa i davy ľudí, ktorí skupine vzdávajú svoj hold.

Fanánkovou obrovskou výhodou je fakt, že dokáže skladať úchylné (opäť myslené v dobrom) texty, ktoré dokážu osloviť davy. A hoci ide prevažne o krčmový slovník, Fanánek dokáže texty spraviť tak, aby boli vtipné, ostré, no zároveň mali hlavu i pätu.

Záznam koncertu skupiny je zvládnutý i technicky, zvuk je čistý a keby tam nebol ten potlesk a krik davu, tak by sa ani nezdalo, že ide o živú nahrávku. Kapele sa podarilo na svoju stranu strhnúť davy, tak ako pri každom svojom projekte. A v tomto prípade ide v podstate o výber najväčších legendárnych šlágrov, takže spokojnosť musí byť cítiť nielen na pódiu a pod ním, ale i pri počúvaní doma i v aute.

Osobne som tejto kapele prišiel na chuť omnoho neskôr, než jej zarytí priaznivci. Potreboval dorásť k tomu, aby som pochopil, že to nie je o umení, ale o zábave. Teraz už viem, že i tento projekt má svoje kvality a plusy a dokáže urobiť kvalitnú zábavu.

Album okrem 24 skladieb, ktorých zoznam je k dispozícii na internetových stranách skupiny, ponúka i dva bonusy v podobe štúdiových nahrávok. Album vychádza v špeciálnom skladacom obale z tvrdého papiera, doplnený o booklet so všetkými textami a akordmi. Čo viac si ešte priať?

Vydavateľstvo: Monitor / EMI, 2006

Celkový čas: 73:56