Čerstvá štyridsiatnička Lucie Bílá si dopriala k narodeninám nejedno prekvapenie, no našťastie nezabudla ani na svojich priaznivcov a okrem CD Koncert, vydala i rovnomenné DVD.

Čerstvá štyridsiatnička Lucie Bílá si dopriala k narodeninám nejedno prekvapenie, no našťastie nezabudla ani na svojich priaznivcov a okrem CD Koncert, vydala i rovnomenné DVD. A v tomto prípade ide ešte o silnejší projekt, než je samotné CD sa to hneď z niekoľkých dôvodov. Ale všetko pekne postupne.
Najskôr si však dovolím zopakovať to, čo som spomínal i pri samotnom rovnomennom CD: Pri príprave živej nahrávky mohla Bílá vyberať z dvoch spôsobov ako koncert poňať. S klasickou kapelou, akou Boom Band, ktorý ju pri "normálnych" koncertoch sprevádza bezpochyby je, alebo komorne, v doprovode úžasného Petra Maláska a jeho šikovných hráčov, ktorí dokážu naviesť tú najintímnejšiu atmosféru, aká je v danej chvíli možná a prípustná. Hádam je každému jasné, že Lucka by obstála v oboch verziách a je len na poslucháčovi, či ju chce prijímať ako dračicu, ku ktorej imidžu sa aspoň po troške vracia, alebo ako šansoniérku, pričom tá poloha jej sedí rovnako úžasne.

Lucie Bílá sa pre tento raz rozhodla, pre intímnejšie stvárnenie svojho repretoáru. Aké to má pre poslucháča výhody? Jednoznače také, že tento album sa tak razantne nemení na výber najväčších hitov spreváčky v živom prevedení, ale na výber špecifického materiálu, na ktorý sa v prípade Bílej koncertov dostalo iba výnimočne. Samozrejme, nastáva tu situácia, kedy bežný poslucháč mnohé z ponúknutých skladieb ani nepozná. Na druhej strane sa však konečne dostalo na skladby, ktoré na bežných popových koncertoch nemali šancu zaznieť (Tma, Pieseň samotárky - z muzikálu Bedári, či Pouta). Speváčka pre nahrávku siahla po menej komerčných skladbách svojho repertoáru a predvádza ich absolútne bravúrne. I toto živé CD je dôkazom toho, že Lucie Bílá je momentálne vo vynikajúcej forme a jej spev jednoducho nadchne. A to i napriek tomu, že táto platňa je emotívne strašne silná a poslucháčsky veľmi náročná. A práve preto neopísateľne krásna.

Dovolil som si zopakovať sám seba, pretože si myslím, že presne o tom je i DVD, ktoré som před chvíľou vzhliadol už ani neviem ktorý raz a stále ma nadchýňa. Dokonce si uvedomujem, že k takémuto projektu hádam netreba pristupovať formou, že vychádza na CD i DVD, pretože majiteľ CD je aj tak o mnohé veci ochudobnený.

Okrem iného DVD ponúka o dve skladby viac v regulérnom koncertnom programe (Touha a Noc je jak satén). A samozrejme obraz, pri ktorom si posluchač už aktívny výkon speváčky nemusí iba predstavovať, ale ju vidí v skutočnej akcii. Zážitek je navyše umocnený o jasný a ostrý obraz a fantastický zvuk, ktorý je namixovaný nielen do formátu stereo, ale i do formy DTS, či Dolby Digital 5.1.

Takmer 90 minút trvajúci bravúrny koncert dopĺňa niekoľko bonusov v podobe videoklipu k skladbe Opary, jednej anglickej skladby, Fotogalérie a dokumentu o príprave koncertu. Veľmi silný a veľmi dobre pripravený materiál. Dokonce si dovolím tvrdiť, že CD je v tomto prípade skutočne zbytečná záležitost.

Jediné, čo mne na tomto projekte vadí, je jeho jednoduchý, priam až primitivný obal, ktorému chýba akýkoľvek nápad . A samozrejme, takýto projekt si zaslúži absolútne obsiahly booklet, ktorý pri príležitosti Luciiných okrúhlych narodením mohol krásne mapovať celú jej kariéru. Za tie peniaze si to zaslúži majitel DVD a za svoju prácu určite i samotná speváčka.
To je však iba malá drobnosť, ktorá nemôže narušiť celkový úžasný dojem z dokonale odvedenej práce a úžasného spevu.

Vydavatelstvo: Monitor / EMI, 2006

Celkový čas: cca 120 minút