Ak si niekto myslel, že mrcha Pink bude v konečnom dôsledku iba sezónnou záležitosťou, tak práve sa mu do rúk dostáva dôkaz, že to tak nie je! Pink sa vracia s novým albumom a už po prvom vypočutí je jasné, že rozhodne nepovedala posledné slovo.

Celé šialenstvo začína už dobre známy song Stupid Girls, prostredníctvom ktorého odkázala všetkým umelohmotným kráskam svetového šoubiznisu, čo si o nich myslí. A oni jej to následne vysvetlili tiež. Podstatné však je, že Pink mala zámer šokovať a vydarilo sa jej to na výbornú. A nielen v tejto skladbe.

Oproti svojmu predošlému albumu táto speváčka urobila veľký pokrok. V prvom rade o dosť pritvrdila. A určite sa to netýka len slovných výlevov. V tých bola Pink vždy odborníčka. Pritvrdila najmä hudobne, pesničky sú omnoho živšie a dravšie, než tie z predošlej platne. A to najhlavnejšie: na albume je štrnásť skladieb a potešiteľné je zistenie, že album sa pri počúvaní nezlieva do jedného celku a pesničky nakoniec neznejú tak, akoby išla dookola tá istá skladba. Bohužiaľ, predošlý album tak pôsobil.

Táto platňa je však výborná. Pink vsadila prevažne na dynamické skladby, kde sa môže poriadne vykričať. Pomalých skladieb je poskromne a čuduj sa svete, aj v tých sa nakoniec kričí. Nie, nie sú to klasické tklivé dojáky, ktoré by chytali za srdce.
Ak sa Pink snažila pôsobiť ako rebelka, až doteraz nebola príliš presvedčivá. Možno aj preto, že dookola omieľala to isté a už to bolo trápne. Odstup medzi jej jednotlivými albumami bol však dostatočný na to, aby si éter od tejto divožienky poriadne oddýchol a pripravil sa poriadne na jej ďalší úder. Úder, o ktorom bude ešte poriadne dlho počuť.

Dovolím si totiž tvrdiť, že toto nebude album jedného hitu. Hneď v prvej polovici albumu je šesť potencionálnych hitov. Pri dobrej konštelácii hviezd, skvelých nápadov na videoklipy a poriadnom odstupe medzi jednotlivými singlami by sa Pink mohlo podariť nemožné a to vytlačiť zo svojho albumu dobrých desať hudobných peciek, s ktorými by prevalcovala éter na pekne dlhý čas. Je to zvláštne, ale tento raz sa toho jednoducho neobávam, pretože každá zo štrnástich skladieb má niečo do seba, v každej sa dá objaviť niečo, vďaka čomu zaujme a nenechá na pokoji.

Mimochodom, už samotný názov albumu je skvelým sloganom pre návrat na hudobnú scénu. „Nie som mŕtva“ je ideálnym popevkom na návrat a rovnomenná pesnička je ďalším z istých hitov. Pink je na albume vlastnou producentkou, autorkou hudby a hlavne výbornou speváčkou. S imidžom bláznivej blondíny, ktorým sa prezentuje v booklete projektu to dotiahne ešte poriadne ďaleko. Mimochodom, booklet. Jeho titulná strana je jednoducho úžasná a zaujme na prvý pohľad. Toto je dôkaz toho, že obal predáva. Vo vnútri sú všetky texty a more zaujímavých fotografií. Posledná vnútorná dvojstrana je síce pomerne neprehľadná a preplnená písanými informáciami, takže chvíľu trvá, kým sa z toho človek vysomári. Ale pri inak skutočne dokonalom projekte sa tento malý nevydarený úlet dá hravo prehliadnuť. Pretože inak je to TOP produkt.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2006
Celkový čas: 57:59

01. Stupid Girls