Keď som prvý raz uvidel obal najnovšieho CD tureckého speváka Tarkana, najskôr som cúvol a potom sa rozosmial. V prvom rade som si myslel, že umelecky tento muž už dávno nežije a jeho kariéra zomrela v momente, keď rádiá prestali hrať jeho jediný komerčný hit.

Keď som prvý raz uvidel obal najnovšieho CD tureckého speváka Tarkana, najskôr som cúvol a potom sa rozosmial. V prvom rade som si myslel, že umelecky tento muž už dávno nežije a jeho kariéra zomrela v momente, keď rádiá prestali hrať jeho jediný komerčný hit. Druhý ma zarazila neskutočná podoba s hercom Viktorom Horjanom. Neuveriteľné! Ale keďže Viktor nespomínal, že by popri nakupovaní umelých kvetov nahrával ešte aj album, vytriezvel som.

Do okamihu, kým som sa neprinútil k tomu, aby som si CD Come Closer vôbec pustil a pripustil si Tarkana bližšie k telu, tak ako o to žiada v názve svojho nového hudobného dieťaťa. Úprimne priznám, že som sa bál ďalšej dávky nič nehovoriacej tureckej ľudovej muziky odetej do duc – duc tónov, ktorá už aj tak nikoho nezaujíma. Však kto si dnes spomenie na jediný Tarkanov bozkávajúci sa hit? Samozrejme stačí sadnúť na internet a tam jeho názov objavím hravo. Považujem to však za stratu času a samotné mi to do hlavy nevstúpi. Potom tu bol ešte pokus o jeden hit, ale keďže išlo vlastne o kópiu toho prvého nikoho to nezaujímalo. Ale k tomu sa ešte dnes z istého dôvodu dostanem.

Ale to nie je podstatné, pretože hudobnú minulosť tohto speváka jednoducho hádžem za hlavu a tvárim sa, že nikdy nebol a neexistoval. Toto je totiž absolútne iný Tarkan. O prevratnej zmene nech na prvý pohľad svedčí spolupráca s Wyclefon Jeanom s kapely The Fugees. Maestro vo svojom obore pripravil, vyprodukoval a naspieval s mladým Turkom skladbu Why Don´t We a zarobili si spoločne na hit. Na albume Come Closer ich však je oveľa viac. Platňa ponúka pätnásť skladieb a vlastnou hlavou sa zaručujem za to, že po ich vypočutí vás ani nenapadne uvažovať o tom, že ide o mladého Turka. Tarkan sa v hudobnej tvorbe posunul míľovými krokmi vpred a pripravil album plný r´n´b hudby, za ktorý by sa nemusel hanbiť ani samotný Michale Jackson, keby ešte žil. Výborne zaranžované skladby, príjemný spev a záhadné turecké motívy iba sporadicky, navyše zamiešané do skladieb tak, že si ich možno ani nevšimnete. Navyše úžasné vokály, ktorý dojem z tejto platne dosť hutne umocňujú a robia z nej veľmi zaujímavé dielo.

Jediné, čo asi nikdy nepochopím je zaradenie skladby Shikidim na tento album. Ide totiž o pesničku, ktorá bola druhým Tarkanovým singlom, ktorý sa však stretol s omnoho menším ohlasom než jeho debutový predchodca. Pesnička sa teda objavuje i na tomto albume. Prešla iba miernou úpravou aranžmánov a moc do celkového kontextu Tarkanovej novej tvorby nezapadá. Nebol to dobrý nápad, ale dá sa to prehliadnuť. Zvlášť ak si postupne uvedomíme, že táto skladba otvára akúsi druhú, záverečnú časť albumu, kde sa turecké motívy objavujú v omnoho väčšej miere, než v ostatných skladbách. Stále sú však zakamuflované tak milo, že to nikomu neprekáža.

Booklet albumu ponúka množstvo fotografií, na ktorých Tarkanova podobnosť s našim Horjanom až zarážajúca. Ďalej všetky texty a základné informácie o albume. Hm, dámy a páni, Come Closer je asi najväčším pozitívnym prekvapením tejto hudobnej sezóny. Onakosť tohto albumu je jednoducho skvelá.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2006
Celkový čas: 57:44

01. Just Like That