Po deviaty raz sa duo Pet Shop Boys (Neil Tennant a Chris Lowe) vracia na scénu v podobe radového albumu. Ten posledný (Release) vyšiel v máji 2002 a celkom nedávno (na jeseň minulého roku) sa Pet Shop Boys predstavili prostredníctvom soundtracku k filmu Krížnik Potemkin.

Po deviaty raz sa duo Pet Shop Boys (Neil Tennant a Chris Lowe) vracia na scénu v podobe radového albumu. Ten posledný (Release) vyšiel v máji 2002 a celkom nedávno (na jeseň minulého roku) sa Pet Shop Boys predstavili prostredníctvom soundtracku k filmu Krížnik Potemkin. S radovou novinkou však prichádzajú po dlhých štyroch rokoch a uznávam, že sa namakali dostatočne na to, aby prišli s veľmi dobrým albumom.

Pretože Fundamental dobrý naozaj je. Producentským okom na prípravu albumu dohliadal Trevor Horn, ktorý najväčšie úspechy slávil s formáciou Frankie Goes To Hollywood v 90-tych rokoch minulého storočia, čo bolo i obdobie veľkého úspechu dvojice Pet Shop Boys. Trevor mimochodom participoval i na kariére speváka Seala.
Treba tiež ale dodať, že ani s Pet Shop Boys sa Horn nestretáva prvý raz, keďže spolupracoval s nimi už na ich prelomovom albume Left To My Own Devices z roku 1988. A zdá sa, že táto spolupráca prinesie ovocie i po osemnástich rokoch. Pretože Pet Shop Boys v poslednej dekáde svojej kariéry už dávno neboli tou diskotékovou formáciou, na ktorú sme boli vo všeobecnosti zvyknutí a snažili sa tváriť inteligentne. Nemožno však na to obdobie povedať ani slovo, pretože ich produkcia bola veľmi dobrá, no pre mnohých až príliš kvalitná a vážna. Po hite Go West sa tu odrazu objavili páni v najlepších rokoch, v oblekoch na mieru a poďho robiť muziku pre masy.

Obleky ostali dodnes a rovnako i masky z Go West, postavičky so špicatými čiapkami a okuliarami v tvare kocky. To všetko ponúka najnovší videoklip skupiny I´m With Stupid, ktorý je excelentným návratom na hudobnú scénu tejto dvojice. V štvorminútovej pesničke si totiž dokázali urobiť srandu zo samých seba a navodiť tou pesničkou atmosféru celého albumu.
A ten je vskutku rôznorodý. Nechýbajú ani silné, emotívne, pomalé skladby, v ktorých nádherne vyniká čaro elektronickej muziky, tak ako to vedia urobiť iba Pet Shop Boys. V mnohých skladbách dominuje symfonických orchester, čo je tiež špecialitou tejto dvojice, ktorá sa už pred časom rozhodla spájať na prvý pohľad nespojiteľné. Nástroje vážnej hudby s moderným zvukom.

Ale hlavne sú tu Pet Shop Boys ako za oných čias. A momenty tej najväčšej slávy, s náznakom na excelentný návrat medzi kráľov diskoték ponúkajú napríklad v skladbách The Sodom And Gomorrah Show, čo záverečnej Integral. To je anglické duo v tom najlepšom a najchcenejšom tanečnom svetle. Grandiózne!
Pet Shop Boys prežívajú svoju reinkarnáciu. A najlepšie to vystihuje temer pohrebný booklet, na ktorom len veľmi ťažko objavíte tváre oboch protagonistov a vo vnútri obalu CD s krikľavo ružovou potlačou. Sme síce stále píni v čiernych frakoch, no v našom vnútri to hrá mladosťou. A táto formácia to dokazuje každou svojou novou piesňou.

Vydavateľstvo: EMI / Monitor, 2006
Celkový čas: 48:37

01. Psychological