Z Nemecka sa rútia klony U2. O tom, že skupina inklinuje k tvorbe tejto írskej formácie, sme sa mali šancu presvedčiť už pred dvoma rokmi, keď prerazili s hitom Josephine a následne s celým albumom, ktorému sa výborne darilo i u nás.

Z Nemecka sa rútia klony U2. O tom, že skupina inklinuje k tvorbe tejto írskej formácie, sme sa mali šancu presvedčiť už pred dvoma rokmi, keď prerazili s hitom Josephine a následne s celým albumom, ktorému sa výborne darilo i u nás. Ibaže ako rýchlo prišli, tak sa aj vytratili.

Nemecká skupina Reamonn, na čele so spevákom Reamonnom Garveyom, ktorý pochádza z Írska. Že by tam niekde presakovala hudobná krv tejto formácie? Pretože k U2 majú veľmi blízko. Keby sa totiž už pesnička, ktorá otvára ich najnovší album (zároveň titulná Wish) objavila na niektorom z albumov U2, nikto by nerozoznal rozdiel. A to je iba jedna z piesní inšpirovaná nahrávkami írskej kapely. V tomto duchu sa však nesie celý album.

Pri počúvaní albumu môže poslucháč hravo nadobudnúť dojem, že Reamon ani nemajú vlastné nápady a len kopírujú svoje vzory. Nečudo! Tá podobnosť nie je čisto náhodná. V skladbe She´s A Bomb zas možno rozoznať prvky INXS a Sometimes sa zas nápadne podobá na tvorbu Starsailor.
A i napriek tomu sú Reamonn fajn. Ich nový album sa dá prijať s istou dávkou očakávania na to, či budú mať ešte čo povedať dva roky potom, čo predstavili svoje dva veľké hity a razom sa stratili zo scény. Majú! Ich album, odhliadnuc od kvázi plagátov je nadupaný príjemnými skladbami, medzi ktorými prevažujú tie lepkavejšie, hutné rockové balady, ktoré nenudia, ani neurážajú. V prípade, že slúžia ako podklad k nejakej činnosti, môžu byť navyše veľmi príjemnou spoločnosťou.

A nielen to! Dovolím si tvrdiť, že album ponúka i niekoľko hitov. Skladby Tonight a Out Of Reach znejú spevákovým hlasom a klavírnym sprievodom naozaj exkluzívne. Z týchto skladieb planie veľmi príjemná nálada, istá dávka šľachetnosti a omrvinka melanchólie, čo v konečnom dôsledku spôsobuje, že aj v ďalších pesničkách sa dá spevákovi uveriť, že nepovstal z umelohmotnej chlapčenskej skupiny, ale že má toho za sebou hodne prežitého a vie o čom hovorí, teda spieva.

Osobne ma nový album formácie Reamonn ani v najmenšom nesklamal, no na druhej strane ani príliš neprekvapil. Uznávam ale, že som dostal kompletnú dávku toho, čo som od tohto projektu očakával a na čo som sa tešil. Dávku príjemnej rockovej muziky, s kusom ľudského srdca vo vnútri, trochu chlapských výpovedí a hutnú dávku rockového spevu. A samozrejme, prevažné množstvo balád, s ktorými sa dá stráviť príjemný večer. A to všetko tento album má a rozdáva to plnými priehrštiami.

Okrem samotnej muziky však možno v tomto prípade upozorniť i na fakt, že album vychádza v špeciálnom, veľmi zaujímavom, novátorskom balení a okrem pesničiek v svojich útrobách skrýva i dátovú stopu, ktorej obsah prekvapí svojou obšírnosťou i zaujímavosťou. Keby som mal prideľovať hviezdičky, tak z piatich mu štyri a pol priklepnem bez problémov. Tento album sa totiž bezpochyby vydaril.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2006
Celkový čas: 49:31

01. Wish