Dostali ste chuť na trochu retra? O niečo také sa pokúša Lee Ryan na svojom debutovom sólovom albume. Škoda len, že to nedotiahol poriadne do konca!Lee Ryan je jeden zo štyroch mladíkov, ktorí sa preslávili vo formácii Blue.

Dostali ste chuť na trochu retra? O niečo také sa pokúša Lee Ryan na svojom debutovom sólovom albume. Škoda len, že to nedotiahol poriadne do konca!

Lee Ryan je jeden zo štyroch mladíkov, ktorí sa preslávili vo formácii Blue. Mladí chlapci, ktorí si vybudovali kariéru na prerábaní starých hitov a pozývaní si ich ešte starších pôvodných interpretov na spoluprácu. Po pár albumoch sa rozhodli, že deliť si tantiémy a honoráre na štyri časti ich už nebaví a ohlásili umeleckú prestávku, počas ktorej budú vydávať sólové albumy (čo je to za prestávku, keď počas nej makajú?) a po ich vydaní sa vrátia pekne späť. To je presne tá omáčka, ktorá sa používa vtedy, keď skupina jednoducho skončí, pretože sa chlapci medzi sebou nemôžu zniesť, nasľubujú, nasľubujú, zmiznú a našťastie sa po nich skutočne zľahne zem.

Väčšina chlapcov z konkurzov sa už nikdy neobjaví na scéne, ale v prípade Blue to zjavne neplatí. Oni vždy boli medúzami, ktoré sa len tak bez útoku nevzdajú. Lee Ryan je toho jasným dôkazom. Je už druhým členom kapely, ktorý vydáva svoj sólový album a v tejto chvíli mi to už príde také, akoby chlapci medzi sebou viac súťažili, kto z nich bude na pulte skôr, než aby rozmýšľali o tom, či ešte niekoho zaujímajú a či ich tvorba má ešte zmysel a niekto sa o ňu zaujíma.
Lee Ryan stavil na retro. Aspoň v prípade svojho bookletu, kde Lee mení na Jamesa Deana. Ten imidž je jednoducho neodškriepiteľný, hoci len ťažko sa chápe, prečo je to poňaté práve takto, staromódne a čiernobielo. I na základe takto pripraveného bookletu by poslucháč skôr čakal namiesto stredného prúdu nejaký swing s príjemnou príchuťou a vôňou starých čias, no nádeje sa rozplývajú už pri prvej skladbe.

Jednoducho poslucháč odchádza s dlhým nosom. Lee Ryan je nepresvedčivý a ukvíkaný spevák, síce so zaujímavo zafarbeným hlasom, no so štýlom spevu, ktorý sa hodí skôr na tvorbu vokálov. Taký novodobý Dieter Bohlen, ktorý sa pri spievaní výšok mení na škriekajúceho papagája, len s tým rozdielom, že u Leeho to nevystreľuje až do takých extrémov.

Čo sa týka muziky, Lee ponúka klasický pop. Príde mi ešte jednoduchší než z čias formácie Blue, ktorá sa aspoň snažila zaujať produkovanou hudbou, hoci to pôsobilo iba na rozpálené lýtka mladých slečien. Na koho však zapôsobí táto detinská produkcia. Ryanov album sa totiž nehodí na verejnú produkciu a je jednoducho nepoužiteľný. Nevyužijú ho ani len prevádzkovatelia verejných záchodov, pretože i na takéto miesta je príliš monotónny a nudný. Debutový album Lee Ryana je jednoducho zbytočný, bez cieľovej skupiny, bez duše i bez energie. Ak z tohto projektu vypáli aspoň jediný hit, prestávam fajčiť! No mal by som sa nad sebou zamyslieť, keďže z tohto hit nikdy nebude a cena cigariet ide šokujúco hore. Asi to teda skúsim i bez hitu, ktorý táto platňa bohužiaľ nemá. A môžem ju počúvať odpredu dozadu, ale i v protismere a jednoducho bez šance.

Je mi to ľúto (rovnako ako tých mladých dievčat, ktoré si to pobežia kúpiť), ale Deanovi, sorry, Lee Ryanovi to na solovej ceste príliš nevyšlo. Tento smer je pre neho príliš zarúbaný a pre takéhoto speváka jednoducho nezvládnuteľný.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2006
Celkový čas: 43:31

01. Army Of Lovers