Prvá zmienka o novom albume formácie HEX prišla už začiatkom jari a znela prekvapivo. Chalani „zavesili“ svoje nové pesničky na svoju internetovú stranu a svojim priaznivcom dali šancu, aby si ich zadarmo stiahli.

Prvá zmienka o novom albume formácie HEX prišla už začiatkom jari a znela prekvapivo. Chalani „zavesili“ svoje nové pesničky na svoju internetovú stranu a svojim priaznivcom dali šancu, aby si ich zadarmo stiahli. Bolo to vraj niečo ako odmena za dlhé čakanie na nový projekt. Hm, pomerne milý darček.

Vzápätí sa objavili dohady o tom, či HEX vôbec vydá svoj nový album na CD, keď sa dá stiahnuť v podstate zadarmo z internetu. Všetky otázky okolo tejto taktiky sa vyjasnili začiatkom mája, keď skupina HEX vydala svoj ďalší album nazvaný Nikdy nebolo lepšie. Svojim priaznivcom na ňom ponúka dvanásť pesničiek plných prekvapení.

Už samotný booklet, s titulnou stranou, na ktorej sú členovia skupiny stvárnení ako komiksové postavičky s očami muchy Puk bol jasný znakom, že tu ešte bude veselo. Vnútro pomerne obsiahlej knižky však tvoria záhadné fotografie, ktoré sa medzi sebou prelínajú a „vystupujú“ z nich tváre jednotlivých členov kapely. Až na poslednej strane bookletu prichádzajú na rad informácie o tvorcoch skladieb a v podstate všetky tie základné informácie, ktoré informujú o projekte, vrátane neodmysliteľného poďakovania. Stručne a jasne, všetko vtesnané (trochu neprehľadne) na jednu stranu o rozlohe 12 x 12 centimetrov. Texty v booklete neočakávajte.

HEX, to sú však najmä hudobníci, ktorí sa bavia tým, že tvoria muziku. Je o nich veľmi dobre známe, že nikdy nechceli nikomu nič odkazovať a boli viac – menej veselou kapelou s chytľavými pesničkami bez širšieho posolstva. Ani v tomto prípade to nie je inak. Snáď by som len dodal, že tak pozitívny album ako je tento som už dlho nepočul. Po jeho vypočutí je každému jasné, prečo názov Nikdy nebolo lepšie. Jednoducho, s takouto pohodou sa dá v hudobnom biznise stretnúť skutočne výnimočne.

Texty sú veľmi jednoduché, veselé, niekedy až mierne detinské. Z albumu však sála nádherná pohoda a je jasné, že Ďuďovi, Yxovi, Fefemu a Tybykemu bolo pri jeho tvorbe zjavne veselo. Svoju pozitívnu náladu teda deklarujú už v samotnom názve albumu, pričom by sa oplatilo dodať, že chalani z kapely pravdepodobne ani len netušili, koľko všeobecnej pravdy si vsunú do názvu platne.
Dovolím si tvrdiť, že platňa Nikdy nebolo lepšie je jednoznačne najlepším projektom skupiny HEX, aký kedy vydali. Strašne príjemná jednoduchá muzika s textami, ktoré nič neriešia a pritom nie sú nudné. A to všetko obalené do akéhosi pozlátka hitovosti. Je jasné, že z tejto platne niekoľko hitov určite vzíde.

Jediné zatemnenie na platni prichádza v skladbe číslo šesť nazvanej depresívne (zvlášť pri ponímaní súčasného sychravého jesenného počasia) Zima, ktorá i hudobne veľmi dobre sadla na tento nehorázne studený prelom mája a júna. Tento jediný temný popevok je však hravo vyvážený trinástimi absurdne veselými skladbami, ktoré z tejto platne urobili unikátny produkt, akých na tomto nasrdenom Slovensko mohlo vychádzať omnoho viac. Príjemnú zábavu!

Vydavateľstvo: Universal Music, 2006
Celkový čas: 47:44

01. Nikdy nebolo lepšie