Predpokladám, že pri vyslovení tohto názvu by len málokto hľadal za týmto projektom to, čo sa za ním v skutočnosti skrýva. Ešte aj ten obal je vo svojej podstate zavádzajúci, hoci sa v ňom kladie dôraz na to najpodstatnejšie.

Predpokladám, že pri vyslovení tohto názvu by len málokto hľadal za týmto projektom to, čo sa za ním v skutočnosti skrýva. Ešte aj ten obal je vo svojej podstate zavádzajúci, hoci sa v ňom kladie dôraz na to najpodstatnejšie. Black Magic sa však aj tak budú navždy spájať s jedným menom. Ján Berky Mrenica junior.

Áno, prinajmenšom zvláštne. No zároveň neuveriteľné zároveň. Tento pán si totiž toho v živote odskákal nemálo. V tom súkromnom musel čeliť nespočetnému množstvu chorôb (v celej rodine). V profesionálnom smere sa uberal najmä umeleckým smerom, ale tento rok sa dostal i na politickú cestu. Stále však ostáva najmä hudobník, ktorému k srdcu prirástli Diabolské husle, do ktorých sa zamiloval už nejeden významný umelec a spolupracoval s nimi na niekoľkých projektoch.

A Berky jednoducho nezaspáva na vavrínoch, Berky pracuje. A tak si vymyslel projekt, o ktorom hovorí, že si ho postupne do šuflíka ukladal niekoľko rokov, až kým v ňom nedozrel pocit, že teraz je ten správny čas. Pretože Black Magic nemá absolútne nič spoločné s cigánskom veselicou. Diabolské husle, či aspoň ich príchuť sú diabolsky utlačené do úzadia. Toto je projekt, ktorý môže (pri troche šťastia) vystreliť Mrenicu do výšin nepoznaného neba tanečnej zábavy.
A to tomuto človeku ide. Sám hovorí, že má pocit, že tento druh zábavy u nás stagnuje a jeho jednoducho lákalo pokúsiť sa preraziť aj v tomto smere. Kráľom diskoték sa rozhodne stať nemieni, ale keby k tomu došlo, tak sa samozrejme poteší. A keby nebodaj mal Black Magic úspech, tak si tento všestranný umelec vie veľmi dobre predstaviť jeho pokračovanie. No, tak uvidíme.

O čom teda je tento pomerne dosť odvážny projekt? O exotike! Lepšie povedané o rómskej kultúre obalenej do dosť exotického zamatu. V prvom rade však upozornenie, že ak niekto očakáva cimbál, alebo inú ľudovú zábavu, nech rovno cúvne. O tom Black Magic nie je a povestné rómske (klasické) šantenie je potlačené do maximálneho úzadia. Ján Berky Mrenica junior prichádza s modernou tanečnou a najmä exotickou muzikou.

Samozrejme, mnohí si povedia na čo, keď v tejto oblasti si na domácej scéne dostatočne vystačíme s Jarošom a vo svet nás hravo ukojí Arash. A bez problémov sa tu dá nájsť odpoveď. Berky má totiž obrovskú výhodu v tom, že je umelec a navyše rómsky umelec. On síce na svojom projekte ponúka exotiku východných krajín, čo sa týka hudby. Do tej však bezprostredne a nenásilne obalil najväčšie rómske hity (okrem iných i moju milovanú Duj Duj), čím v podstate zabil dve muchy jednou ranou a vytvoril projekt, ktorému by sa len ťažko hľadala konkurencia. Navyše speváčka Eva Samer, ktorú si Berky vybral na spoluprácu na tento projekt má nádherne sfarbený hlboký hlas, čo celkovo obsah tohto CD ešte viac podkresľuje.

Black Magic je jedno obrovské prekvapenie na domácej hudobnej scéne. Berky ním dokázal, že sa vie umelecky odosobniť. A ak to dokáže aj poslucháč, zaručujem mu neopísateľný umelecký zážitok.
Vydavateľstvo: Monitor/EMI, 2006

Celkový čas: 49:05