Fanúšikovia Konfliktu si museli zopár rokov počkať na nový album, no dočkali sa. Album je na svete, je životaschopný a aj keď má opäť svoje (opakujúce sa) muchy, je to asi to najlepšie, čo Konflikt zatiaľ vyprodukoval.

Fanúšikovia Konfliktu si museli zopár rokov počkať na nový album, no dočkali sa. Album je na svete, je životaschopný a aj keď má opäť svoje (opakujúce sa) muchy, je to asi to najlepšie, čo Konflikt zatiaľ vyprodukoval. Krst nového albumu prebehol 18.mája v bratislavskom Randal clube.

Čo ma zaujalo hneď po prvom vypočutí albumu, boli texty. Ich úroveň sa zvýšila a pozitívom je, že kapela rozoberá pestré témy, spracované zrelým pohľadom. Veľmi dobrý je text Rebel, no azda najväčšiu výpovednú hodnotu má text poslednej piesne Priatelia. “Keď si v núdzi zistíš, kto je pravým priateľom“. V textoch žiaľ často absentujú základné pravidlá rýmovania. Verše a rými sú niekde robené akoby nasilu a pritom možno stačilo venovať tomu viac času, pretože kapela na to jednoznačne má! Hrubou chybou je, ak sa slovo končí spoluhláskou a rovnakou spoluhláskou začína nasledujúce: “…čas skoncovať…”. Spevák ma potom skomplikovaný život a poslucháč je ochudobnený, musí siahnuť po booklete. Ešte spomeniem úderný text Vzor #1 a zacitujem úryvok z neho „Ich prototyp demokracie – indiánske rezervácie! Ľudské práva vysvetľujú nám, na černochov v gete pozerám.“. Čo sa týka muziky, dravosť a tvrdosť Konfliktu nechýba a neodmysliteľne patrí k ich image. Pozitívom je, že chalani občas kombinujú s punkom rôzne iné štýly. Prekvapujú však 2 veci. Prvá, že kapela ani po toľkých rokoch existencie neurobila takmer nič pre skvalitnenie gitarových sól. O tie akoby sa na poslednom albume pokúšal paradoxne basgitarista, čo však nevyzneje vždy najlepšie. Stačí spomenúť hoci len skladbu Mŕtva planéta II, ktorá si priam pýta kvalitné gitarové sólo. Namiesto toho počujeme niečo na úrovni albumu Takí sme. Neobstojí totiž argument „veď je to punk“. Zoberme si rešpektovanú a uznávanú punkovú veličinu Davová psychóza, ktorá od začiatku mala vysokú inštrumentálnu úroveň.
A druhou vecou je spev. „Drajv“ a farba hlasu by bola v poriadku, škrípe však frázovanie a intonácia. Na punkových výberovkách, kde je Konflikt a ktoré idú do sveta, to ako problém doteraz nevyvstalo, nakoľko v iných krajinách nepoznajú náš jazyk natoľko, aby to postrehli. Verím, že kapela na týchto nedostatkoch pracuje. Pretože pustila do sveta album, za ktorý sa hanbiť nemusí a ktorý obsahuje veľa dobrých skladieb.

Skupina Konflikt vznikla v roku 1990 pod názvom Azyl. O 2 roky neskôr nastalo premenovanie na Konflikt A a časom z názvu zmizlo písmeno A. Zostava kapely sa mnohokrát menila, spevák a gitarista Jury je jediný, kto pôsobí v kapele od jej vzniku.

Vydavateľstvo: AG DUNA
Rok vydania: 2006
Diskografia: Takí sme (1995), Mea culpa (1999), No return (2001), Sapere aude (2006)