Podľa publicistu Josefa Vlčeka je Leona Machálková neuveriteľne univerzálna speváčka. Len málokto vraj vie, že začínala ako folková speváčka a následne si prešla i obdobím, kedy spievala avantgardný jazz.

Podľa publicistu Josefa Vlčeka je Leona Machálková neuveriteľne univerzálna speváčka. Len málokto vraj vie, že začínala ako folková speváčka a následne si prešla i obdobím, kedy spievala avantgardný jazz. Vieme. S Vlčekom však súhlasím výhradne iba v tom, že väčšina poslucháčov spoznala Machálkovú až v polovici deväťdesiatych rokoch minulého storočia, keď sa na scéne objavila ako popová speváčka. Vlček ešte dodáva, že brilantná...

No, neviem. Keby nebolo muzikálového ošiaľu, meno Leony Machálkovej by zhaslo rovnako zavčasu, ako sa rozsvietilo. Jej prvý album si kúpila hádam iba jej rodina a až už spomínaný muzikálový ošiaľ z nej urobil žiadanú speváčku. Bohužiaľ, i tu mala Machálková smolu, pretože vsadila na hitovosť dobre známych pesničiek, ktoré jej producenti prebaľovali do nových šiat. Čiže vykrádačky. Druhý album išiel na dračku. Ďalší už trochu menej a keď sa Machálková rozhodla, že už nechce byť muzikálovou speváčkou, ani pes po nej neštekol a tak radšej odišla na materskú dovolenku.

A pritom Leona skutočne nie je zlá speváčka, ibaže nedostala príležitosť dokázať to. Experimentovala so žánrom a hľadala ten, ktorý by jej sadol najlepšie. To však nakoniec vyznelo tak, že ani ona sama poriadne nevie, čo vlastne chce.
Materská dovolenka jej prospela. A to i napriek tomu, že sa po nej zľahla zem a kým sa rozhodla vrátiť späť, česká hudobná scéna na ňu absolútne zabudla. Návrat, ak mal mať význam, musel byť teda netypický, zaujímavý a grandiózny zároveň. A to i s rizikom, že Leona svojim najnovším albumom osloví iba vyhradenú časť publika.

A tak sa stalo, že sa Leona Machálková vrátila na scénu s albumom, na ktorom znejú všetky žánre muziky, ktorými si kedy prešla a s ktorými sa cíti dobre. Aby si to však poslucháč uvedomil, musí sa týmto projektom prehrýzť niekoľkokrát za sebou. A to z viacerých dôvodov. Na prvé počutie to totiž znie ako swingový album, ktorý navyše uráža všetkých priaznivcov Madonny, pretože Leona si dovolila naspievať Fever i Buenos Aires (hoci ani jedna z piesní nie je priamo písaná pre Madonnu, kráľovna popu ich vo svojom repertoári má). Pri prvom počúvaní sa poslucháčovi navyše môže zdať, že toto Machálková jednoducho nezvládla.

Každým ďalším prehrávaním platne sa však poslucháčovi otvára nový rozmer tohto projektu, ktorý ho posúva ďalej a ďalej. Machálková tie pesničky (väčšinou uznávané tradicionály) naspievala prekvapivo dobre a zo svojho hrdla dostala maximum. A navyše tie aranžmány. Však ju pri pesničkách sprevádzal obrovský symfonický orchester, čo nádheru jednotlivých skladieb úžasne vyzdvihlo. Priznajme si, že keby sa na obale tohto projektu skvelo meno inej speváčky, tak možno z neho padneme do kolien. Machálková je však v našom jednoduchom ponímaní niečo ako ostnatý drôt a odsudzujeme ju už kvôli menu. Bez toho, aby sme jej dali možnosť slobodne sa vyjadriť. A to je chyba! Pretože Machálková sa chce vyjadriť a robí to prostredníctvom tohto albumu. A je to nádherne presvedčivá spoveď.

Vydavateľstvo: Monitor / EMI, 2006
Celkový čas: 46:46

01. I Wanna Be Loved By You