Jednoznačne žena, ktorá si zaslúži pozornosť. Tak sa jej najskôr pozrime bližšie na zúbok. Vychovávali ju v dvojjazyčnej rodine v Spojených štátoch amerických.

Jednoznačne žena, ktorá si zaslúži pozornosť. Tak sa jej najskôr pozrime bližšie na zúbok. Vychovávali ju v dvojjazyčnej rodine v Spojených štátoch amerických. Následne sa presťahovala do Berlína. Hudbu milovala od detstva. Hlas trénovala i ako členka berlínskeho zboru. Už ako 15 – ročná vystupovala v populárnych džezových kluboch, čo bola vrcholná škola pre jej hlas. Všetky kšefty si vybavovala úplne sama. Hrala v kluboch i v hotelových halách, pracovala ako modelka a takto si postupne šetrila peniaze na svoju prvú demo nahrávku.

Prvý kontrakt s vydavateľstvom Universal Music bol pre ňu veľkou šancou i výzvou. Dostala tak šancu spolupracovať s veľkými menami svetového biznisu, s autormi skladieb, či vyhľadávanými producentmi. A jej nadanie očarilo veru veľa zvučných mien. Ochotne s ňou spolupracovali Burt Bacharach, Andreas Carlsson (ten spolupracoval s takými menami ako Celine Dion, Britney Spears, či Backstreet Boys), Gary Barlow, Dietmar Kawohl či Nik Kershaw, to sú mená, ktoré veľmi ochotne priložili ruku k práci na platni Joany Zimmer. Album nakoniec vznikol za pomoci švédskych producentov Pontusa Soderqvista a Nicka Nicea. A Joana si spoluprácu s nimi veľmi pochvaľuje. Vraj presne vycítili, akú hudbu chce speváčka robiť a spolupráca bola úžasná. Dôvera, ktorej príchuť zo štúdia sa preniesla i na samotnom albume, je citeľná v každej skladbe.

Debutový album Joany Zimmer vyšiel prvý raz ešte v septembri minulého roku. Obsahoval trinásť skladieb a medzi nimi i cover verziu veľkého hitu skupiny Bee Gees, Island In The Stream. V súčasnosti sa album My Innermost dostáva na trh opäť, v poriadne rozšírenej verzii, doplnená o šesť nových pesničiek a konečne i na našom teritóriu.
Táto dáma si totiž jednoznačne zaslúži obrovskú pozornosť. Nenadarmo ju porovnávajú s Celine Dion. Jej mohutný a silný hlas znie absolútne presvedčivo a nádherne. Mohol by som napísať, že najmocnejší je v tklivých baladách, čo ale v konečnom dôsledku znamená, že je mocný na celom albume. Pretože debut tejto nemeckej speváčky je plný silných a emotívnych balád, ktorých počúvanie vyvoláva zimomriavky na tele.

Osobne sa priznám, že už dlho som nepočul tak mocnú a kompletnú speváčku, akou je Joana Zimmer. Meno síce absolútne neznáme, no jeho kvality už pravdepodobne čoskoro preverí čas. Joana je totiž geniálna. Jej debut je presvedčivý, uveriteľný v každej sekunde a naspievaný tak, že je to až neuveriteľné. Debutujúcich speváčok s takýmto hlasom akoby už ani nebolo. A stálice sa môžu začať triasť.

Album v bonusovej časti obsahuje dve live nahrávky a hlavne ďalšiu cover verziu, skladbu What A Wonderful World Louisa Armstronga. Legendárna skladba, ktorú by si mal dovoliť prerobiť naozaj iba ten, kto je presvedčený, že to nepokazí. Joana tej pesnička vrazila nový súčasný život, pričom neurazila jej legendárnu minulosť. Ale tento album ako celok jednoducho neurazí nikoho. Je silný, emotívny, nadupaný energiou. Skvelý!
Čerešňou na torte je už potom dokonalý booklet s malým množstvom fotografií a všetkými textami. Jednoducho platňa, ktorá neomrzí. Zahryznite sa do nej!

Vydavateľstvo: Universal Music, 2006
Celkový čas: 72:58