Milá Dara! Nenachádzam lepší spôsob, ako ti opísať to, čo prežívam už niekoľko dní pri počúvaní tvojho nového albumu ako takouto formou.

Milá Dara! Nenachádzam lepší spôsob, ako ti opísať to, čo prežívam už niekoľko dní pri počúvaní tvojho nového albumu ako takouto formou. Snáď všetci pochopia, že sa snažím rozpitvať takto tvoj produkt, ktorý ma doslova dostal na kolená. Dara si star! Zbaľ si kufre a vypadni do sveta! Bleskom! Tu ťa v živote nikto nedocení. Tvoj spev, tvoje umenie, tvoje schopnosti, tvoj prejav, tvoj sexapel, tvoje všetko! Choď a prevalcuj svet! Urob dieru! Máš moje požehnanie!

Dara, chcem ti napísať, že už booklet ma príjemne prekvapil a to som ešte ani nemal spustené CD. Je tak hrubý, nabitý vznešenými a krásnymi fotografiami, väčšinou textov a množstvom exkluzívnych fotografií. Je tak hravý, až je to neuveriteľné. Čo všetko sa doňho pomestilo a akou formou si ho spracovala. Prvá trieda.

A čo ešte potom, keď si tvoje deviate hudobné dieťa pustím. Neviem sa odtrhnúť. Už je to hádam päť dní, čo tu hrá a stále v ňom nachádzam niečo nové, krásne, pozitívne, dokonalé a profesionálne. Si kráľovná! A v závese za tebou všetci tí, ktorí na tomto albume s tebou spolupracovali. Zaslúžite si ceny. Ale nie Aurelov, nie Anjelov, vám patria Grammy. Tak svetový album som u nás hádam ešte nezaznamenal. Je o niekoľko tried lepší, než bol jeho výborný predchodca.

Mám pocit, Dara, že týmto albumom si sa ešte viac priblížila domácemu poslucháčovi. Možno je to tým, že na platni prevažujú slovenské texty. Si zrozumiteľná pre každého. A zakaždým iná, špecifická, úžasná. Týmto albumom si dorástla na speváčku svetového formátu. Tak šľachetné a presvedčivé v každej sekunde. Nenapadá ma žiadne meno, ktoré by ťa na našej hudobnej scéne predčilo. Tu si kráľovná.

Už v prvej skladbe si ma dostala tým erotickým textom. Pre mňa za mňa si môže celý svet prevracať oči pri jeho počúvaní. Mne sa tvoja otvorenosť páči. Áno, je erotický, ale podaný s takou ľahkosťou a nadhľadom... Ako pierko, ktoré pošteklí na intímnom mieste vyvolá pocit vzrušenia. Famózne. Ale i to, čo prichádza potom. Tie tri relatívne tanečné skladby, plné energie a nehy zároveň. Ak niekto s bielym cítením dokáže robiť takúto čiernu hudbu a podať  ju tak presvedčivo, ako to robíš ty, tak je ho tu jednoznačne škoda. Je to neuveriteľné.

Tých VyVolených síce veľmi nemusím, hlavne českých. Pri slovenských si prišla s veľmi príjemným remixom a predsa ide o originál. Pri českej dvojke to už bola v podstate mierne povedané okopírovaná verzia a originál je len jeden. Ale fajn. Pri tom ostatnom materiále, ktorý ponúkaš, sa to dá prehliadnuť. Zvlášť ak musím uznať, že po reality songoch prichádza druhá excelentná časť tvojej platne. V anglických skladbách si presvedčivá, v Slowly nehorázne sexy.

Ale vrchol prichádza až v závere. Mon Amour je niečo tak úžasné. Tomu chlapíkovi si to nádherne natrela. A spojenie slovenčiny, francúzštiny a angličtiny do jedného a všetkého z mierou, to je neskutočné. No a to, čo si predviedla v I (Who Have Nothing), to už hádam ani nedokážem napísať. Mnohí ťa porovnávajú s Marikou Gombitovou. Toto je ešte omnoho lepšie, tu si ju na hony predčila. Ale tu si predčila ktorúkoľvek čiernu speváčku. Čaruješ tu s hlasom, spievaš neuveriteľne precítene, tá angličtina je učebnicová a ten prejav privádza zimomriavky na celé telo. A priznávam, že to počúvam stále dookola a ten zimomraví pocit sa neustále vracia. Keby si toto pustila vo svete, tak si pre nich modlou.

Drahá Dara, tvoj album je geniálny! Od začiatku som tomu veril, ale presvedčila si ma niekoľkonásobne. Si úžasná. Ak je D1 spojnicou medzi Prahou a Bratislavou, tak verím, že ju budeš zvládať čo najčastejšie týmto smerom. Teším sa na tvoje koncerty, ktoré by mali čoskoro prísť. Určite tam budem! A ber to ako akúsi vďaku za to, že si ma presvedčila, že i u nás sa dá robiť geniálna a svetová muzika. Si diabolsky dobrá, za tebou je dlho, dlho nič a potom tvoj predošlý album. Si hviezda svetového formátu. Držím palec, nech sa to podarí.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2006
Celkový čas: 47:26

01. Nádych výdych