Skupina Družina je špičkou slovenskej world music. Nedávno vydala nový album s názvom Tragare, na ktorý si členovia pozvali viacerých hostí, medzi nimi aj amerického speváka a perkusionistu Vinxa, ktorý CD aj produkoval.

Skupina Družina je špičkou slovenskej world music. Nedávno vydala nový album s názvom Tragare, na ktorý si členovia pozvali viacerých hostí, medzi nimi aj amerického speváka a perkusionistu Vinxa, ktorý CD aj produkoval. Tento fakt určite posunie Družinu bližšie k svetovej špičke world music.

V roku 2005 zaznamenala Družina významný úspech - v prestížnom celosvetovom rebríčku World Music Charts Europe (www.wmce.de), sa CD DRUŽINA umiestnilo z CD nominovaných z celého sveta, na 11. mieste (marec). Kapela sa radí do štýlu, do ktorého patria aj skupiny ako fínska VÄRTTINÄ, TRIO MOCOTÓ, BOBAN MARKOVIČ ORCHESTRA, GORAN BREGOVIČ a množstvo iných.

Na CD môže poslucháč počuť slovenský folklór, spracovaný podľa predstáv kapely. Čo však určite hneď udrie do uší, je na slovenské pomery vysoká kvalita zvuku. Na tomto si kapela rozhodne dala záležať a takisto producent odviedol svoju prácu na výbornú. Zvuk bicích či perkusií je skvelý, gitarové vyhrávky moderné a chytľavé. Ťažko vybrať zo skladieb nejakých favoritov, pretože každá jedna má nejaký nápad, niečo, čo je v piesni zaujímavé. Napriek tomu, že daný štýl nie je mainstream a pre mnohých to nemusí byť ich šálka kávy, skupina Družina robí svoju prácu na profesionálnej úrovni. Azda jediným nedostatkom CD je fakt, že poslucháč občas nadobudne pocit, že už 15 minút počúva tú istú pieseň a pritom už hrá tretia. Nevhodné poradie trackov? Alebo identické aranžmány? Je to možno námet na zamyslenie, ale nie je to podstatné. Podstatné je, že Tragare je skvelý album a už teraz sme určite mnohí zvedaví, s čím príde Družina nabudúce, pretože latku kvality si nastavila dosť vysoko.

Súčasné zloženie skupiny Družina je: Dana Ferienčíková – spev, Miťa Almášiová – spev, Aty Béreš – basová gitara, Boris Brna – bicie, Martin Sabov - gitara, mandolína, Marek Konček – husle, Janko Šimiak - píšťalky, fujara, gajdy. Do pozornosti dávam aj webstránku kapely – www.druzina.info. Je pekne spracovaná a na rozdiel od mnohých stránok je pravidelne aktualizovaná.

Vydavateľstvo: Indies records Happy trails
Rok vydania: 2006
Diskografia: Jej družina (2001), Družina (2004), Tragare (2006)