Daniel Landa to nemal na hudobnej scéne ľahké. Kritika ho večne označovala za „holú lebku“ a to bol iba začiatok. V poslednom čase sa na Landu spustila vlna kritika a objavovali sa dokonca slová ako fašista a prirovnania k Hitlerovi a Mussolinimu.

Daniel Landa to nemal na hudobnej scéne ľahké. Kritika ho večne označovala za „holú lebku“ a to bol iba začiatok. V poslednom čase sa na Landu spustila vlna kritika a objavovali sa dokonca slová ako fašista a prirovnania k Hitlerovi a Mussolinimu. Nastala „búrka“, ktorá sa už nedala prehliadať tak ako všetko to zlé, čo sa o Landovi popísalo a na čo on z výšky kašľal. Toto už boli priame a drzé obvinenia, s ktorými sa spevák rozhodol bojovať opäť svojským spôsobom.

Problémom je, že Landova minulosť v mnohých prípadoch leží v žalúdku i niektorým jeho kolegom, ktorí mu nevedia prísť na meno, odmietajú s nim spolupracovať a pri vypnutom diktafóne na neho nemajú pekné slovo. Nechcem nikomu robiť problémy a tak nebudem menovať. Dôležité je, že možno ani tak nejde o Landovu minulosť ako o to, že sa mu v poslednom čase dosť darí. Od momentu ako opustil kapelu Orlík a začal sa venovať sólovej dráhe, nevytvoril projekt, ktorý by nezaznamenal obrovský úspech.

Každá jeho sólová platňa je veľmi úspešná a o muzikáloch Krysař, či Tajemství nemožno povedať nič iné. Landa má v sebe vzácny dar. Hoci sa jeho pesničky už časom podobajú ako vajce vajcu, stále sa mu darí skladať hutné skladby so silnými textami, pričom bazíruje na spevných a ľahko zapamätateľných (niekedy až ľudových, či skôr zľudovateľných) refrénoch, ktoré dokáže pričarovať do pesničiek, ktoré v konečnom dôsledku majú veľmi silný podtext. To všetko umocňuje ešte svojim silným hlasom, ktorým vytvára dojem, že je dominou na hudobnej scéne, čo mu na jednej strane žerie publikum, no na strane druhej to môže ležať v žalúdku jeho menej úspešným kolegom.

Osobne však nevidím problém v Landovej tvorbe, ktorá mi nepríde ani fašistická ani nijak iná podobná a keď si dám dohromady jeho texty, tak mi to skôr vychádza tak, že sa chlapec stále snaží proti niečomu bojovať, pričom najviac bojuje so svojim vnútrom nevyrovnaného chlapca. V konečnom dôsledku je však neškodný. Na Landovi mi skôr vadí, že nedrží slovo. Koľkokrát už ohlásil, že končí a sťahuje sa zo scény, že nikdy nevydá žiadny album a nevymyslí ďalší projekt, pretože šoubiznis je pre neho únavný?

Únavný, ale dobre vynášajúci biznis a to si uvedomuje i samotný spevák a tváriac sa, že z jeho úst nikdy nevyšlo nič o odchode zo scény sa v rôznych intervaloch vracia na scénu. Jeho aktuálny projekt má názov Bouře a nie je to nič iné ako záznam koncertu z konca minulého roku, ktorý Landa odohral v obrovskej „komerčnej“ aréne pred tisíckami divákov. Búrku zároveň poňal ako vysporiadanie sa so všetkými zlostníkmi, s ktorými bojuje prostredníctvom novín a ktorí na neho napísali rôzne nezmysly. Na zázname síce nepadajú hlavy, ale určite padajú mená, ktorým Landa pomedzi pesničky vytýka, že o ňom píšu nezmysly a klamstvá. A tak sa tá, ktorí nerozumejú jeho skladbám môžu dozvedieť i niečo o spevákom „vnútri“.

Samotný album je v konečnom dôsledku výberom najväčších hitov speváka v živej podobe. Ak sa nemýlim, nie je to prvá živá nahrávka Daniela Landu a opäť ňou dokazuje, že to vie prostredníctvom štúdia vyčarovať na platňu, dokáže bez problémov odspievať i na živo. Takže žiadne prevratné prekvapenie. Kto má tohto speváka rád a rešpektuje ho, tak si ho určite užije, ten koho nezaujíma, ho jednoducho odignoruje. Album je to však veľmi dobrý, sála z neho čaro živej nahrávky, ktoré bývajú pomerne dosť chabé, no táto je mimoriadne vydarená i po technickej stránke a zvuk je príjemne čistý.

Projekt vychádza vo forme 2CD, ale ak by okrem hudby mali chuť i na obraz, tak v predajni je už aj rovnomenné DVD. Počúva sa to však veľmi dobre a ak sa i k tomuto Landovému projektu postavím ako k projektu hociktorého iného speváka, teda s nadhľadom a bez predsudkov, tak nemám problém povedať, že to bola príjemne strávená hodina a pol. Jediné, čo mi na tomto albume prekáža je chabý booklet a fakt, že spevák sa publiku ospravedlňuje za to, že na koncerte hrá pesničku z muzikálu – to mi príde trochu divné. Ale inak je všetko v najlepšom poriadku.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2006
Celkový čas: CD1: 45:00, CD2: 50:02

CD1: