Je to neuveriteľné, ale ten gambatý chlap sa naozaj vrátil (samozrejme, Galo, neber to ako urážku, ale tak ťa mám zafixovaného). Mal som totiž pocit, že tejto kapele odzvonilo pred mnohými rokmi (žeby 7 1?), pesnička Komáre bola ich obrovským, no jediným hitom a Orchester Bronislava Dobrotu (tak sa tuším lúštila tá skratka) zmizol niekam do prepadliska dejín.

Je to neuveriteľné, ale ten gambatý chlap sa naozaj vrátil (samozrejme, Galo, neber to ako urážku, ale tak ťa mám zafixovaného). Mal som totiž pocit, že tejto kapele odzvonilo pred mnohými rokmi (žeby 7 1?), pesnička Komáre bola ich obrovským, no jediným hitom a Orchester Bronislava Dobrotu (tak sa tuším lúštila tá skratka) zmizol niekam do prepadliska dejín. A bolo mi to pomerne ľúto, pretože tá kapela mala šťavu a dobre sa počúvala.

Je tu však leto 2006 a všetko je inak. O.B.D. sú späť! Ono nejaké náznaky sa objavovali, ale kto tomu uverí skôr, než v rukách drží hotový projekt, ktorý dokonca znie z reproduktorov? Predsa toľkí už sľubovali návrat a nič sa nekonalo. Galo (Roman Galvánek) a spol. sú však späť, dokonca v zastúpení veľkého vydavateľstva a je to ... No prinajmenšom terno. Keď by už pre nič iné, tak preto, že vrátiť sa po tak dlhom čase je slušná odvaha a možno i drzosť zároveň. Môžem však hneď na úvod povedať, že tento návrat ma potešil ešte skôr, než som v rukách držal samotné CD a čo potom, keď som ho ešte počul.

Nie, nezlomilo ma na prvý raz, ale na druhý už áno, a keď mi to CD okupovalo prehrávač po tretí raz, tak som pociťoval nadšenie z mimoriadne vydareného domáceho produktu. Tá šialene dlhá prestávka skupine jednoznačne prospela. Na scénu sa vracajú v plnej paráde, oddýchnutí a svieži. A hoci sa na fotke v booklete tvária, že ich serie všetko na svete (a dokazujú to aj v niektorých textoch), opak je pravdou. Album ako komplet pôsobí veľmi dravo, sviežo, rockovo, živo, jednoducho zdravo.

Ozdravovacia prestávka tejto skupine jednoducho prospela. Spevák skupiny spieva neuveriteľne presvedčivo, drzo až znudene, rovnako pred rokmi, no je ešte viac presvedčivejší, než kedykoľvek predtým. Kapela je zohraná a fakt, že nástroje sú živé a dravé, robí z tohto projektu unikát. Hudobníci z O.B.D. sa navyše obklopili kvalitnými spolupracovníkmi (Rado Orth, Braňo Kostka), ktorí dodali platni ďalší stupeň kvality. No a producentský duch Rada Ortha, doplnený o hudobné cítenie Romana Galvánka, to je kombinácia, ktorá nemôže sklamať. Výborný dravý rock, so živými gitarami, bubnami, klávesmi i vokálmi. Jednoducho živý album a to je fakt, na ktorom staviam, pretože to robí tento album dokonalým.

Texty? Trochu lásky, trochu spoločenskej situácie, ale najmä kopec recesie. I tie najzávažnejšie témy podané ľahkou formou, pri ktorej netreba rozmýšľať nad významom slov, ktorý je jasný na prvé počutie a nikoho neunavuje siahodlhými traktátmi. To všetko podané typickým Galvánkovým (trochu drzým, no v konečnom dôsledku veľmi príjemným) prejavom. V tých výkrikoch som niekde veľmi okrajovo zachytil Roba Miklu (prosím, bez urážky, tu je to profesionálny prejav), v pomalých baladách sa zas objavuje nekonečné znudenie Roba Grigorova. Ale opakujem, že len v náznakoch. V prvom rade je to Galo v plnej svojej kráse, navyše obklopený skvelými hudobníkmi.

Posledným plusom tohto projektu je jeho booklet, ktorý okrem fotografií ponúka texty pesničiek i plnú stranu s menami dôležitých ľudí, ktorí sa na albume podieľali a ďalšie informácie.
Skupina O.B.D. sa vrátila s albumom, na ktorom ponúka štrnásť skladieb a minimálne rovnaký počet hitov. Album, ktorý nemá trhlinu a vydaril sa od začiatku do konca.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, Hill Records, 2006