Hviezda osemdesiatych rokov si povedala, že nie je všetkým dňom koniec a pokúša sa o návrat. O slovo sa prihlásila už v prvej polovici roka, kedy jej vyšiel album najväčších hitov a v súčasnosti prichádza s desiatym radovým albumom.

Francúzi ju volajú rockovou Bridgette Bardot, pre Nemcov je zas najviac vzrušujúcou ženou osemdesiatych rokov, ktorej hity ako Kids In Amerika si Cambodia vyvolávajú eufóriu na tanečných parketoch dodnes. Až štrnásť jej hitov sa vyšvihlo do prvej päťky svetových hitparád a celosvetovo sa predalo dvadsať miliónov jej albumov. A zdá sa, že to bude pokračovať ďalej.
Osobne si spomínam na jej "červený" album, na ktorom sa skvela ako dračica a ktorý som si vo forme starej platne priniesol z ťažko vydupaného školského výletu v Poľsku, samozrejme, za komunizmu. Dodnes mám tu platňu odloženú a keď som sa na ňu po mnohých rokoch pozrel, vždy som mal pocit, že táto speváčka sa už živá nevráti. A predsa, je späť.

Album Never Say Never je desiatou platňou Kim Wilde a zároveň prvým, ktorý vydala po desaťročnej prestávke. Za jej návratom stojí producent Uwe Fahrenkrog Petersen, dlhoročný priateľ speváčky Neny. Najnovšia platňa sympatickej Angličanky ponúka sedem nových skladieb a šesť hitových pesničiek z minulosti. Samozrejme, odeté do modernejšieho kabátu. Kim však dala Uwemu absolútne voľnú ruku, v tom ako majú skladby po novom znieť.
Rovnako to bolo i s výberom starších skladieb, ktorých výber ostal na Uweho pleciach, pretože speváčka sa chcela sústrediť najmä na prípravu nových skladieb. Medzi pesničkami z minulosti sa tak objavila napríklad skladba Kids In America s vokalistkou a gitaristkou Charlotte Hatherley, ktorá po odchode z kapely Ash rozbehla sólovú kariéru a na svoj prvý album z roku 2005 zaradila i skladbu s názvom Kim Wilde. To Kim nadchlo natoľko, že ju prizvala na spoluprácu. A to i z toho dôvodu, že Charlotte považuje za výbornú vokalistku i gitaristku a rada by sa podieľala na jej úspešnej sólovej kariére.

Ďalšími staršími pesničkami z legendárnej kariéry Kim Wild sa na albume nachádzajú skladby You Keep Me Hangin On, hit s ktorým sa Kim prepracovala v roku 1986 na vrchné miesta svetových hitparád. Na tomto albume sa nachádza vo forme duetu s nemeckou speváčkou Nenou. Ďalej View From A Bridge, You Came, Four Letter Word a Cambodia, ktorú si pod palec zobral vychytený DJ a producent Paul Oakenfold.

Prvým singlom z nového albumu Kim Wilde je staršia zremixovaná pesnička You Came, s ktorou slávila úspech v celej Európe. Otázkou ostáva, či sa jej to opäť podarí aj po desiatke rokov. Speváčka si túto pesničku vybrala za prvý singel z nostalgického dôvodu. Rada totiž spomína na obdobie jej vzniku a podľa nej ide o skutočný diskotékový hit. Jeho tvorcom sa vraj podarila úžasná súhra tónov, ktorá sa viac nemôže zopakovať.

Nový album speváčky vznikal v rovnakom londýnskom štúdiu ako jej predošlé nahrávky. Kim na svoju umeleckú minulosť preto spomínala s veľkou úctou. Zvlášť preto, že producent Mickie Most, ktorý sa podieľal na jej predchádzajúcom úspechu už nie je medzi živými. Kim sa však vyjadrila, že jeho prítomnosť cítila všade naokolo a do práce dala maximum.

A na tej platni to skutočne cítiť. Samozrejme, Kim Wilde nie je speváčka, od ktorej by niekto očakával bravúrne umelecké hodnoty. Je to však dáma, ktorá dokáže rozpáliť i dnes. Jedinou otázkou ostáva, či sa jej podarí akokoľvek osloviť dnešnú generáciu, prípadne, či tú svoju dokáže osloviť svojimi novými skladbami. Všetko však nasvedčuje tomu, že by sa jej to nakoniec mohlo podariť.

Na obale albumu sú nejaké tri hviezdičky. Ak by som hodnotil platne týmto spôsobom a maximum by bolo päť, tak by som ochotne ešte jednu pridal, strčil album do prehrávača a veselo sa zabával ďalej.
Album vychádza i v špeciálnej verzii, doplnený o DVD s videoklipmi, rozhovormi a inými bonusmi.

Vydavateľstvo: EMI / Monitor, 2006