Holka od Červený řeky a dalších 100 minút bonusú - DVDSpevácka legenda Helena Vondráčková oslavuje okrúhle výročie na hudobnej scéne vskutku veľkolepo.

Holka od Červený řeky a dalších 100 minút bonusú - DVD

Spevácka legenda Helena Vondráčková oslavuje okrúhle výročie na hudobnej scéne vskutku veľkolepo. Najkrajšie na tom však je, že ho oslavuje tak, aby z toho niečo mal i radový fanúšik. V minulom roku totiž vydala štvoralbum najväčších hitov a pred nedávnom sa na trhu objavilo exkluzívne DVD.

Na ploche troch hodín sa speváčka predstavuje obsiahlym materiálom, ktorý mapuje jej štyridsaťročnú kariéru. Prvú časť projektu tvorí záznam narodeninového koncertu, teda tridsaťosem hitov z celej speváčkinej kariéry, ku ktorých opätovnému naspievaniu si speváčka pozvala množstvo hostí z hudobnej branže a poslucháčovi ich ponúka ako duety. Teda aspoň niektoré. Medzi pozvanými hosťami sa objavili Šárka Vaňková, Marta Kubišová, Václav Neckář, Karel Černoch, Jitka Zelenková, Monika Absolonová, Gábina Partyšová, Hana Zagorová, Petra Janú, Tomáš Savka, Petr Poláček, Ali Amiri, Julian Záhorský, Bohuš Matuš, Karel Gott, Josef Vojtek, Petr Pečený, Ota Balage, Ilona Csáková, Iveta Bartošová, Leona Machálková, Martin Maxa, Petr Muk, Jiří Korn, Michal David i Lucie Bílá, ktorá sa na tomto mieste so speváčkou stretla pracovne po prvý raz a na tento projekt naspievali jedinú novinku, covber verziu veľkého hitu Celine Dion a Barbry Straisand Tell Him, pod názvom Toužíš.

Helena však svoje narodeninové DVD nechcela poňať iba vydaním programu, ktorý navyše dokonca odvysielala jedna česká a jedna slovenská televízia. A tak nosič obohatila ďalšími troma kapitolami. V tej prvej speváčka približuje divákovi spoločné vystúpenie s Karlom Gottom v Carnegie Hall v roku 2000. Tento záznam sa na verejnosť dostáva po prvý raz, práva na neho vlastnil istý Američan a intenzívnym vyjednávaním sa Helene podarilo získať ich pre toto DVD. Okrem známych hitov záznam sedmičky pesničiek ponúka i traditional New York, New York a zmes ľudových pesničiek v podaní speváčky. Duet s Karlom Gottom na takomto koncerte nemôže chýbať.

Ďalším lukratívnym a zároveň exkluzívnym materiálom na nosiči je záznam z vystúpenia Heleny Vondráčkovej na festivale v poľských Sopotoch v roku 2000. Helena tam vtedy zaznamenala famózny úspech a publikum ju nechcelo pustiť z pódia. Jej vystúpenie síce bolo netradične krátke, no v ľuďoch v amfiteátri a miliónoch pri televíznych obrazovkách zanechalo neskutočný dojem a emócie. Je síce pravda, že tento záznam je na DVD zaradený preto, lebo nosič vychádza i v Poľsku, no dovolím si tvrdiť, že i pre našinca to bude príjemné sledovanie.

V záverečnej sekcii sa divák dočká šiestich videoklipov z posledných šiestich rokov, teda tanečného obdobia speváčky. Tie mapujú aktuálne dianie okolo tejto stálice. Z pohľadu spotrebiteľa musím uznať, že ide o výnimočné dielo na domácom trhu. K divákovi sa za celkom priaznivú cenu dostáva úchvatný program, pri ktorom sa dajú stráviť tri veľmi príjemné hodiny.

Jediné, čo sa dá celému dielu vytknúť je fakt, že zvuk je rozmixovaný iba do stereo formátu. Tak veľká osobnosť s tak kvalitným projektom by si určite zaslúžila omnoho väčšiu pozornosť aj v takejto oblasti. Inak je však ostrý obraz a fajn zvuk, takže sledovaniu veľkej šou nič nebráni. Súčasťou projektu je i obsiahly booklet.

Ak si chcete legendu českej hudobnej scény vychutnať na živo, budete mať na to príležitosť už na budúci týždeň, 12. októbra 2006 v Športovej hale na bratislavských . Vstupenky sú ešte v predaji. Pekný zážitok.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2006
Celkový čas: 180. minút