Každému musí byť jasné, že obdobie, kedy z rádia i televízie zneli bez prestávky jeho hity Hurikán, Všechno na Mars, Kde jsi, či Oheň, voda, vítr sú už dávno v nenávratne.

Každému musí byť jasné, že obdobie, kedy z rádia i televízie zneli bez prestávky jeho hity Hurikán, Všechno na Mars, Kde jsi, či Oheň, voda, vítr sú už dávno v nenávratne. Svojim chrapľavo zafarbeným hlasom však v čase pred nežnou revolúciou počaril nejednej deve, vyhrával vďaka nemu všetky možné i nemožné ankety a dlhodobo sa držal na špici domácej populárnej hudby.

Po revolúcii nastalo to, čo sa dalo očakávať. Záujem o domácu hudobnú produkciu opadol a Dalibor Janda už nebol iba spevák, ale i podnikateľ, ktorý si svoje platne vydával sám. Bohužiaľ, po rozdelení republiky bol prístup k jeho tvorbe v našich luhoch a hájoch relatívne obmedzený. Problémy s distribúciou v konečnom dôsledku predčili bulvárne informácie zo spevákovho súkromia a jeho práca hudobníka, hoci bola, bola utláčaná.

I preto mnohých hudobných fanúšikov, ale i nostalgikov potešila informácia o tom, že na jar tohto roku Dalbor Janda podpísal exkluzívnu zmluvu s novým, medzinárodným hudobným koncernom, čo mohlo znamenať prinajmenšom jedno plus. Jeho hudba sa po dlhom čase objaví i na Slovensku. To, čo príde následne, či nadšenie, alebo sklamanie, na to sme si museli počkať do jesene. Dalibor Janda je totiž momentálne opäť v kurze, opantáva i naše médiá a hlavne už nie ako trpiteľ, ale ako spevák a hudobník. No a s novou Daliborovou platňou prichádza i vlna eufórie a nadšenia.

Nehanbím sa za to, že som tento projekt strkal do prehrávača s miernymi obavami, pretože po tak dlhom čase som netušil, čo môžem od Dalibora očakávať. Pri prvej pesničke ma síce opantalo nadšenie z príjemnej, jednoduchej, popovej skladby, no veľmi som sa bál toho, že je to len úvod a po nejakej tretej pesničke sa to z vrhne do nevydržateľnej a nestráviteľnej vaty. Druhá pieseň opäť v pohode, tretia bola na tom rovnako a malo nasledovať rozhrešenie. To po štyridsiatich dvoch minútach skutočne i prišlo.

Osobne si spomínam na Dalibora Jandu ako na pohodového speváka, u ktorého dominovali príjemné ležérne dojáky a gitarové popové popevky, ktoré sa veľmi ľahko stávali hitmi. I pre svoju jednoduchosť, ľahké texty a jednoducho pre svoju hitovosť. A osobne sa veľmi teším z toho, že to všetko Daliborovi Jandovi ostalo i v roku 2006. príjemným zistením je tiež fakt, že po prvých troch pesničkách, ktoré sa bez problémov môžu stať hitmi, nasleduje deväť ďalších, ktoré majú rovnakú kvalitu. Žiadna vata, veľmi príjemný album ako celok, ktorý nadchne každého, kto sa chce pri muzike zabaviť, či pri nej jednoducho relaxovať. V pesničkách opäť prevláda akustická gitara, prevládajú pomalé skladby a texty sú samozrejme prevažne o láske. Dalibor Janda, tak dobrý ako kedykoľvek doteraz.

Jednoduchá hudba, zmyselné a nenáročné texty a typický Daliborov zachrípnutý hlas, ktorý i po rokoch dáva pesničkám akési pomyselné grády. Nie, nemám zlé slovo na tento projekt, pretože Janda predviedol na svojej novej platni presne to, čo sa od neho ako od popového speváka čakalo. Platňa do každého počasia, ktorá navyše neomrzí ani po niekoľkých vypočutiach.

Vydavateľstvo: Monitor / EMI, 2006
Celkový čas: 42:25

01. Jeden den