Nebudem tajiť fakt, že tento album ma presvedčil až v istej chvíli. Spočiatku to totiž bol iba ďalší finalista Superstar, ktorého pilotný singel som navyše v rádiách doslova odignoroval, hoci sa tam hojne hral.

Nebudem tajiť fakt, že tento album ma presvedčil až v istej chvíli. Spočiatku to totiž bol iba ďalší finalista Superstar, ktorého pilotný singel som navyše v rádiách doslova odignoroval, hoci sa tam hojne hral. Prišiel mi tuctový a tak som ho prehliadol. Ďalším negatívom v mojom ponímaní bol fakt, že som Barboru počas súťaže nikdy príliš nemusel. Celkom ma dostala počas semifinálových kôl, no počas finále som z nej mal stále pocit, že jej dochádzajú baterky. A klincom do rakvy bol fakt, že toto dievčatko má z ničoho nič na trhu svoj debutový album. Nie, nečakal, že by ju malo predbehnúť niekoľko ďalších kolegov. Ja som to totiž nečakal vôbec.

Ibaže tá platňa je na svete a ja by som sa mal Barbore aspoň takouto cestou ospravedlniť. Bol som totiž na ňu príliš tvrdý. Hoci ...

Nezbláznil som sa, keď som tento projekt dostal do rúk a do prehrávača som ho vkladal z čírej zvedavosti, bez kúska emócie, či nejakého pozitívneho očakávania. A keďže celú platňu otvára už toľko omieľaný singel, opäť mi to prišlo celé akési tuctové. Navyše, platňa mi znela v slúchadlách, ktoré odhalili každý, i ten najmenší nedostatok (nakoniec som si uvedomil, že ich nebolo až tak veľa) a ďalšie mínus, tento raz v neprospech samotnej speváčky – popri počúvaní som robil na počítači iné veci.

A takto to išlo až do momentu, ktorý bol zlomový. Priznávam, že to trvalo rovných desať pesničiek, kým som spozornel. Áno, vydavateľstvo síce avizovalo jednu coververziu, ale pri myšlienke na to, že jednu Zdenu Prednú tu už máme a tá je originálna a nepotrebuje kópie, som ten fakt akosi opomenul. Až sa zrazu rozozvučala známa melódia zo šiesteho albumu Mariky Gombitovej, pesnička Adresa ja, adresa ty. Spozornel som! Na takéto veci som háklivý, zvlášť, keď sa jedná o Mariku Gombitovú, ktorú si podľa mňa môže dovoliť prerábať veľmi málo ľudí, a možno i nikto. Kým Barbora začala spievať, ešte mi stihlo preblesnúť hlavou, že sa dievča cíti a potom už som ostal sedieť s otvorenými ústami.

Barbora Balúchová totiž tú Mariku Gombitovú na albume zvládla tak úžasne, že mi behal mráz po chrbte a musel som si ju pustiť niekoľkokrát za sebou, aby som si vychutnal všetky bonbóny, ktoré táto verzia ponúka. Samozrejme, Barborin hlas je posadený trochu inak, než ten Marikin a hlavne je inak zafarbený. Speváčka sa však dokázala pohrať so všetkými nástrahami tohto známeho hitu a má na svojom konte hit. Navyše sa Milanovi Adamcovi podarilo vyprodukovať celkom príjemný, hoci dosť umelý hudobný podklad, ktorý miestami graduje do takých obrátok, že poslucháč očakáva pokračovanie a zrazu je koniec. Opakujem, na cover verzie pesničiek Mariky Gombitovej som veľmi háklivý. Táto sa mimoriadne vydarila, čím si Barbora vyslúžila nielen moje uznanie, ale i rešpekt.

Debutový album Barbory Balúchovej som si preto prehral od začiatku, a opäť a ešte raz a zrazu som mal pri jeho počúvaní úplne iné pocity. Pocit, že je to ďalšia Zdenka Predná vo mne síce pretrváva, no je minimálne rovnako dobrá. Navyše, Barbora je o trochu viac komerčnejšia, než jej kolegyňa, čiže stráviteľnejšia pre široké masy a textovo navyše mierne vyspelejšia, či dospelejšia než Zdenka. Možno je to preto, že Zdenka si písala texty sama a Barbora to zverila do rúk iných.

Ďalej treba podotknúť, že Barbora je ako speváčka pomerne vyzretá osobnosť a pri dôslednejšom počúvaní toho, čo spieva, sa jej v konečnom dôsledku dá uveriť takmer všetko. Pocit, že je však omnoho presvedčivejšia v pomalých skladbách ma len tak ľahko ale neopustí.

V každom prípade je ale platňa Uletená mimoriadne vydarený projekt, ktorým Barbora míľovými krokmi predčila mnohých svojich kolegov z prvej série súťaže, ale z môjho pohľadu sa jej podarilo prekonať i favorizovaného Pera Cmoríka. Navyše s krásne letným bookletom je to úžasná studnica pozitívnej energie do nadchádzajúcej jesene. Vrelo odporúčam.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2006
Celkový čas: 42:10

01. Uletená