Tento projekt je jednoznačným ohliadnutím sa za akousi vlnou letných festivalov a mapuje to najlepšie, čo v svetovej populárnej hudbe v poslednom období vzniklo.

Tento projekt je jednoznačným ohliadnutím sa za akousi vlnou letných festivalov a mapuje to najlepšie, čo v svetovej populárnej hudbe v poslednom období vzniklo. Samozrejme, nie všetci interpreti z tohto dvojalbumu sa stihli tento rok niekde objaviť, v každom prípade však ide o projekt hodný pozornosti, ktorý by nemal uniknúť žiadnemu fanúšikovi dobrej populárnej hudby.

Priznám sa, že s touto CD edíciou som sa stretol prvý raz a netuším, či sa už pred ňou nejaké projekty, ukryté pod touto značkou, objavili. Verím však tomu, že rok 2006, ak je rokom štartovacím, tak nebude posledným a podobné projekty sa s iným obsahom objavia na trhu i v roku budúcom.

Dva CD nosiče naplnené takmer na maximum ponúkajú dohromady neuveriteľných 36 pesničiek rôznych žánrov, ktoré však majú jedno spoločné - veľmi silný hudobnícky základ. Na platni sa totiž objavujú veľmi silné mená hudobnej komunity, ktoré sú nielen predajným artiklom neznámej edície, ale i kvalitatívnym nosníkom produktu, ktorý je v konečnom dôsledku viac než zaujímavý.

Ibaže pri menách ako Green Day, aktuálnej hitovke Crazy formácie Gnarls Barkley a ďalej menovkách luxusných dverí umelcov s menami James Blunt, The Prodigy, Linkin Park, Alice Cooper, The Streets, Ash, Daniel Powter, či New Order len na prvom CD musí byť každému jasné, o čom je tento hudobný produkt.

Pomyselné dvere zábavy sa však priaznivcom dobrej hudby otvárajú ešte raz a ďalších osemnásť hudobných vychytávok ponúkajú formácie Coldplay, Gorillaz, The Killers, Radiohead, R. E. M., Primal Scream, HIM, Eric Clapton, David Gray i Snow Patrol. Celkom príjemná, ba čo viac dokonalá zostava hostí, ktorá sa len tak neodmieta, pretože je pri najmenšom zárukou kvalitnej hudobnej produkcie.

Album sa snaží mapovať najaktuálnejšiu etapu produkcie jednotlivých umelcov a snaží sa ostávať v rámci rokov začínajúcich číslom dva, ale občas sa tvorcom podarilo skĺznuť i do siedmeho, ôsmeho i deviateho desaťročia minulého storočia. Čiže celkom silná zostava.

Potešením a ďalším plusom tiež je, že ide síce o nahrávky rôznych žánrov, no na oboch albumoch pôsobia ako vcelku príjemný celok, ktorého jednotlivé časti sa medzi sebou nebijú a neprekážajú si. Necítiť žiadnu rozbitosť, ktorá by album robila nejakým spôsobom nezosúladeným - bez ladu a skladu. Práve naopak. Počúva sa to veľmi dobre, mapuje to dianie na hudobnej scéne v maximálnej možnej miere a opäť opakujem, že verím tomu, že tento projekt bude mať pokračovanie.

Pri jeho zháňaní môžete mať mierne problémy, v obchode som ho nezaregistroval a v internetových obchodoch s hudbou (slovenských, samozrejme), bol tiež trochu problém. Ale tá námaha za to jednoznačne stojí!

Vydavateľstvo: Warner Music, 2006
Celkový čas: CD1: 69:54, CD2: 76:55