Ste pripravení na odpustky? Tak štartujte! Nastal totiž ten správny čas! Robbie Williams totiž uvádza na trh svoj nový album a je to teda poriadna klada.

Ste pripravení na odpustky? Tak štartujte! Nastal totiž ten správny čas! Robbie Williams totiž uvádza na trh svoj nový album a je to teda poriadna klada. Opäť iný, opäť jedinečný, no budete si musieť naňho zvyknúť! A preto tie odpustky!

Ono už pri uvedení singlu Rudebox bolo jasné, že nebude všetko s kostolným poriadkom. Mnohí, aj tí najzarytejší fanúšikovia pochopili, že sa niečo deje, že v Robbieho hudobnom cítení prichádza k ďalšej zmene. Mnohí ho za jeho rapovanie milovali, iní ho zas znenávideli. Bola to všetko sila zvyku. Singel síce nevytrielil na prvé miesto hitparády takou závratnou rýchlosťou ako tie predchádzajúce, ale ak už nič iné, podarilo sa mu aspoň poriadne zaujať a o to predsa v hudbe ide. Mnohí len dúfali, že v tomto duchu sa neponesie celý album. Môžem vás upokojiť – nenesie sa.

Nikdy nepochopím, prečo sa prvým singlom z tejto platne stala práve skladba Rudebox, keďže Robbie má na albume oveľa viac silnejších pesničiek. Ale bol to asi zámer. Zaujať? Vystrašiť? Prekvapiť? Niečo z toho a možno i všetky tri veci dohromady a treba uznať, že sa to chlapcovi podarilo. Bol to jasný signál k tomu, že sa naozaj vracia späť (dokonca i pod vlastným menom), ale že tak ako už mnohokrát, bude opäť absolútne iný, no natoľko dobre, že do éteru pretlačí niekoľko dokonalých a stálych trvaliek, tak ako doteraz vždy. Súhlasí! Hoci uznávam, že hity ako Feel, Sin Sin Sin, Supreme, či desiatka ďalších nezabudnuteľných piesní v podaní tohto chlapca tomuto albumu vskutku chýba.

Kde nastala chyba? Nikde! Robbie Williams rád experimentuje a nerád sa opakuje. A darí sa mu to! Hneď druhá pesnička vám rapovom úvode určite šokuje svojim country nádychom, ktorý následne prechádza do príjemného a jednoduchého popu. A o tom to v konečnom dôsledku je. Rockové krvné bunky Robbieho Williamsa totiž vymreli a ostal z neho popový spevák. Ale pozor! Ani náhodou nie tak lacný ako v časoch Take That. Robbie síce zjemnil, no špekulatívne na to využil všetky dostupné prostriedky moderných technológií v nahrávacích štúdiách, ktoré sa dajú použiť. A i preto má každá z pesničiek na albume zaručený svoj osobitný život, svojho fanúšika, svoju šancu na úspech.

Album Rudebox mal mať pôvodne názov 1974 a mal niesť v duchu hudby, ktorá dominovala danému desaťročiu minulého storočia a jeho nástupcovi, teda osemdesiatym rokom. Zvlášť to druhé sa podarilo dokonale. Dokonca natoľko, že občas máte pocit, že sú to naozaj osemdesiate roky, plné bezstarostnej klávesovej muziky, pohody a čakania na prevraty. A niekedy boli pocity natoľko silné, že si Robbie do svojich pesničiek požičal celé motívy vtedajších hitov. A takýmto spôsobom sa rozhodol vzdať hold svojim idolom vtedajšej éry, akými sú napríklad Madonna, či Pet Shop Boys, ktorí sa dokonca na príprave tohto projektu aktívne podieľali.

Na jednej strane mám chuť napísať, že je to jednoznačne najhorší album, ktorý Robbie Williams počas svojej sólovej kariéry vydal. Na druhej strane si však uvedomujem, že je v konečnom dôsledku tak dokonalý, že je to tvrdenie klamlivé. Robbie Williams je čertisko s rožkami na hlave, ktoré sa vie predať od hlavy po päty a momentálne je v takej situácii, že keby vydal trebárs album vlastných „prdov“, tak sa okamžite vyšplhá na vrchol hitparád. Je skvelý, hoci klame celým telom a najmä charizmou, je dokonalý, hoci na ňom nie je nič výnimočné. Je to proste Robbie Williams, ktorý je jediný, je originál a ak o rok vydá ďalší album, tak nás iste čaká ďalší prevrat. A preto ho milujeme.

Pre všetkých, ktorým radový album nestačí a chcú viac snáď len správa, že už čoskoro sa na trhu objaví dvojDVD so záznamom toho najlepšieho, čo Robbie predvádza na koncertných pódiách, doplnené o nezvyčajné množstvo bonusov. Tak hor sa na prasiatka (pokladničky).

Vydavateľstvo: EMI / Monitor, 2006
Celkový čas: 74:45

01. Rudebox