Som bezradný a neviem sa pohnúť z miesta! Pri každej z recenzií sa snažím nájsť na každej platni niečo pozitívne, aj keď mi mnohokrát niektoré albumy nesadnú naplno.

Som bezradný a neviem sa pohnúť z miesta! Pri každej z recenzií sa snažím nájsť na každej platni niečo pozitívne, aj keď mi mnohokrát niektoré albumy nesadnú naplno. Ale to, čo sa na mňa vyvalilo z debutovej placky Ivana Štroffeka, to je katastrofa!

A pritom som od platne tohto finalistu Superstar vskutku očakával najviac. Ivan sa prezentoval v súťaži ako horkokrvný rocker, spevák, ktorý dokázal zvládnuť čokoľvek. Samozrejme, nie každá téma mu sadla a boli momenty, keď sa zunoval i mne, ale na druhej strane, keď spieval Robbieho Williamsa, či U2, tak mi behal mráz po chrbte.

Keď sa po súťaži prevalilo, že mu album bude robiť sám veľký hudobný guru Laco Lučenič, odpadával som od šťastia, pretože som veril tomu, že to bude strašne fajn. Keď Štoffek prespieval Lučeničove Hádanky tiel, tak to bolo skvelé. A tu kdesi sa začali pravdepodobne všetky problémy, ktoré skončili hádkou medzi spevákom a producentom a nechávaním si odkazov cez médiá.

Ivan tvrdí, že Laco nič neurobil a z hrdosti jeho pesničku ani nezaradil na album, a keď tak chcel urobiť, tak sa Laco vyjadril, že je to dobrá náplasť. Kto vie, kde je pravda? V hudobných kruhoch však kolujú fámy, že materiál, ktorý Laco Štroffekovi pripravil skončil v koši a keď sa ich cesty rozišli, tak sa začalo na platni robiť od začiatku. Ivan sa však bráni a hovorí, že Lučenič pre neho okrem „starej vykopávky“ nič nepripravil.

Neriešim. Zaujímavý bol ešte fakt, keď médiá prišli s tvrdením, že Ivan chcel, aby jeho platňu produkoval Braňo Jančich z PS. Dnes som už však na vážkach, či by to v konečnom dôsledku nebolo dopadlo lepšie ako to, čo sa nakoniec dostalo k poslucháčovi.

Áno, zámerne sa zamotávam v bulvárnych „faktoch“ a zámerne sám pre seba odďaľujem moment, kedy budem musieť spustiť sprchu nepríjemností na tento album. Nemám to rád, ale v tomto prípade nemám iného východiska. A predstava, že moje ruky klopkajú po písmenkách, z ktorých nakoniec vznikne veta, že aj Mojsej je lepší, než Štroffek, je šokujúca. Ale je to tak! Zabite ma za to, ale osobne som nepočul horší album, ako je tento.

Platňa Umelé storočie je doslova umelá! Bez ducha i bezduchá! Nie je v nej štipka citu, štipka srdca, omrvinka akéhokoľvek pocitu. Ivan bohužiaľ ide štyridsaťpäť minút v jednej rovine, neprejavuje žiadne pocity, ide ako stroj, verklík, ktorý nedokáže nikto zastaviť a je úplne jedno či spieva po anglicky, alebo po slovensky. Mám pocit, že ten chlapec nevie, o čom spieva, pretože to nedokáže precítiť. Ak sa vôbec to, čo Ivan na albume predvádza dá nazvať spevom. Osobne mi to príde ako strašne falošné. Akoby mal k dispozícii štúdio na hodinu, tak sa tam všetci zavreli spustili a hrali a spievali a zrazu kdesi medzi tým jamovaním urobili prestávky a tak vznikli pesničky.

A nedokážem pochopiť, kde to celé zlyhalo. Je Štroffek zlý spevák? Nie je! Je zlý textár? Je neskúsený textár a časom si svoje diela určite vyšperkuje! Texty však písal i Miro Jurika, čo je profík. Robili na albume zlí hudobníci? Nerobili! Produkovali ho zlí ľudia? Neprodukovali! Tak v čom je problém? Neviem! Neviem! Neviem! A trápi ma to, pretože som tomuto projektu veril. Toto je však horšie, ako to čo priniesol Robo Mikla, toto je horšie ako čokoľvek, čo som doteraz počul. Ivan prepáč, ale tento album by sa mal skartovať, nahrať od znova a vydať znova! Možno by to pomohlo! A možno nie! Naozaj neviem! Iba viem, že to čo vyšlo, je prekvapujúco nehorázne zlé. Len netuším, či ma to nemrzí viac ako samotného speváka. V každom prípade je to obrovská škoda!

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2006
Celkový čas: 45:13

01. Umelé storočie