O Tomovi Delongovi, Markovi Hoppusovi a Travisovi Barkerovi a rozpade ich domovskej kapely Blink 182 už na stránkach musicserveru bolo písané. Aj o tom, že Delonge založil kapelu Angels & Airwaves a Hoppus s Barkerom Plus 44.

O Tomovi Delongovi, Markovi Hoppusovi a Travisovi Barkerovi a rozpade ich domovskej kapely Blink 182 už na stránkach musicserveru bolo písané. Aj o tom, že Delonge založil kapelu Angels &# Airwaves a Hoppus s Barkerom Plus 44. A práve PLUS 44 púšťa v týchto dňoch na trh svoj dlho očakávaný debutový album.

Fanúšikovia Blink 182 sa už zmierili s ich rozpadom a tak netrpezlivo očakávali We don’t need to whisper (Angels & Airwaves) aj When your heart stops beating (Plus 44). Kým mnohých z nich Delongova kapela rozdelila – jedni ju velebia, u iných prepadla na celej čiare - Hoppus s Barkerom stihli popri neustálom obviňovaní Delonga z rozpadu Blink 182 vytvoriť album, ktorý “Blink fans” strávili oveľa lepšie a bez bolestí brucha. V predchádzajúcich recenziách som už vyjadril svoj názor, že Delogne je vačší hitmaker ako Hoppus, ten však tiež vie napísať dobrý song a navyše má veľkú devízu na bubeníckom poste – Travis Barker je nesporne jednotka vo svojom štýle a na výslednom sounde Plus 44 má nezanedbateľný podiel.

Už dlhší čas pred vydaním albumu When your heart stops beating si mali fanúšikovia možnosť stiahnuť z internetu skladby ako napríklad No it isn’t, Lycanthrope či rovnomennú When your heart stops beating. Piesne Plus 44 dokazujú, že punk sa neustále vyvíja a časy, keď nebolo nutné byť dobrý muzikant a na punk vám stačili 3 akordy a roztrhané rifle, sú nenávratne preč. Doba sa zmenila a či už je to pozitívne, alebo nie, Plus 44 s ňou nielen idú, ale oni v podstate súčasnému novému punku “udávajú rytmus”.

Už okrem spomínaného Barkera, ktorý bicie ovláda doslova famózne, v muzike Plus 44 nájdete zaujímave elektronické pasáže, pričom priestor dostávajú aj zefektované bicie či zvukovo upravená – aj keď až príliš jednotvárna - Hoppusova basgitara. Gitary majú zaujímavé riffy, často znejúce akoby ich hral samotný Delonge. Hoppus má dobrý hlas, žial s dosť obmedzeným rozsahom. Fanúšikovia veľmi dobre prijali pieseň No it isn’t, osobne dávam do pozornosti aj pieseň 155 s vynikajúcim refrénom.

Kocky sú hodené, karty sú rozdané. Počkajme si, či majú Delonge a Hoppus aj nejaké to eso v rukáve. A či budú aj naďalej staviať na kartu „ohovárania a vzájomnej nenávisti“. Už aj fanúšikovia toho začínajú mať dosť, rovnako ako Delongeho slov o najlepšej kapele sveta a radšej chcú počuť dobrú muziku. Idem si teda pustiť Plus 44 ešte raz, na prvé počutie to nebolo vôbec zlé. Práve naopak.

Vydavateľstvo: Universal
Rok vydania: 2006
Žáner: pop/punk/rock