Dreams je skladačkou najväčších hitov írskej súrodeneckej skupiny Corrs, ktorá má na svojom konte nemalé množstvo úspechov a veľkých hitov, ktoré bodovali vo svetových hitparádach.

Dreams je skladačkou najväčších hitov írskej súrodeneckej skupiny Corrs, ktorá má na svojom konte nemalé množstvo úspechov a veľkých hitov, ktoré bodovali vo svetových hitparádach. V spolupráci s výbornou internetovou stranou, ktorej link nájdete nižšie vám prinášame niekoľko zaujímavých informácií o tejto kapele.

Skupina sa skladá z troch sestier a brata. Najmladšia zo súrodencov Andrea hrá na cínovú píšťalu a spieva hlavný vokál, staršia Caroline hrá na bicích, občas aj na klavír a spieva doprovodný vokál a napokon najstaršia zo sestier Sharon hrá na husle a taktiež spieva doprovodný spev. Jim hrá na gitaru a klávesy.

Ich rodičia boli hudobníci, takže súrodenci mali odjakživa v úmysle založiť skupinu.Hudba Corrových je ovplyvnená tradičným írskym folklórom, ktorý ju robí jedinečnou. "Myslím, že naša hudba odráža niečo, čo je spoločné všetkým Írom", hovorí Sharon. "Íri žijú v nádeji. Aj keď ich postihlo v minulosti mnoho problémov, vždy sa vedeli smiať a zabávať.

Odtiaľto vyrastá tradícia rýchlej írskej hudby a tanca. Zároveň je ale v írskej hudbe možné začuť aj akýsi tajomný, až mystický tón, ktorý je odrazom írskeho prostredia. Mám na mysli to, keď sa ráno prebudíte a ako by vás obklopovala hmla. Naša hudba je ovplyvnená prostredím, v ktorom žijeme. Hráme to čo cítime." "Je pravda, že v našej hudbe je obsiahnutý aj určitý paradox", dodáva Andrea, "vyjadruje smútok, ale smútok plný nádeje." V roku 1990 si rodina založila skupinu.

Prvú zmenu im priniesol film od Alana Parkera The Commitments (Záväzky). Jim v tom čase pôsobil v dublinskej skupine The Fountainhead. Potom nadviazal kontakt s Johnom Hughesom, ktorý bol zakladateľom skupiny The Hughes Version a medzi hudobníkmi v tej skupine bol istý Jim. V tejto dobe bol John požiadaný, aby dal dohromady hudobnú skupinu, ktorá by vystupovala vo filme The Commitments, ktorý nakrúcal Hubbard Casting. Jim mu vtedy povedal o svojich sestrách a spýtal sa, či by sa mohli zúčastniť kastingu.
"Vtedy som sa s nimi stretol prvýkrát" spomína dnes John. "Prišli a spievali Knock On Wood a ešte niečo, ale už si vôbec neviem spomenúť čo to bolo. Boli hrozne smiešni. Úžasní, ale smiešni. Ale keď skončili Ros Hubbard, vtedajšia producentka, vrazila do štúdia a povedala mi: "Hej, niečo ti poviem. Asi sa ti to nebude páčiť, ale musíš to s nimi skúsiť!".

Corrovci sa z Johnom spriatelili a nakoniec boli pozvaný, aby hrali na koncerte k spomínanému filmu. Behom ďalších rokov The Corrs skladali hudbu, nahrávali demokazety a hrali po miestnych pohostinstvách. V tej dobe o nich ešte nikto neprejavoval záujem. Až raz v jednom malom dublinskom klube americká diplomatka v Írsku Jean Kennedy Smith ich počula hrať a pozvala ich na oslavu World Cup 1994 v Bostone. Jason Flom (Lava Records) bol vystúpením nadšený a tak im vybavil stretnutie s producentom Davidom Fosterom (143 Records). Čoskoro sa stal David osobným producentom The Corrs ...

Ocenenia albumov:
Forgiven Not Forgotten: Zlatá platňa - Francúzsko, Kanada, Nórsko a Japonsko, platinová - Švédsko, 2x platinová - Španielsko, Dánsko a Nový Zéland, 3x platinová - Británia a 8x platinová - Austrália a Írsko (kde je album jedným z najpredávanejších debutov na domácej scéne).
Talk on Corners: 18x platinová platňa - Írsku, 10x platinová - Veľká Británia, 6x platinová - Španielsko, 4x platinová - Austrália, 3x platinová - Malajzia a 2x platinová - Singapúr, Švédsko a Dánsko platinové ocenenie - Nový Zéland, Indonézia, Francúzsko, Nórsko a na Filipíny. Zlaté ocenenie - Japonsko, Taliansko, Portugalsko a Thajsko.

V Spojených štátoch však nedosiahli taký úspech ako v iných krajinách. In Blue: Považuje sa za najlepšie CD, aké kedy The Corrs nahrali (ja si myslím, že najlepší je Unplugged). Získalo platinovú platňu vo Veľkej Británii, Nemecku, Španielsku, Dánsku, Austrálii, Indonézii, Malajzii a v Singapúre. Zlaté ocenenie získalo vo Francúzsku, Taliansku, Švédsku, Nórsku, Portugalsku, Švajčiarsku, Belgicku, Novom Zélande a v Thajsku.

Skladačka najväčších hitov skupiny prináša overené hity, skôr neuverejnené skladby a niekoľko skvelých remixov. Keďže ide o to najlepšie z najlepšieho, nie je čo riešiť.
Bonusom je skvelý booklet.

Vydavateľstvo: Warner Music, 2006 (na Slovensku distribuuje Forza)