Borat Sagdijev je šiestym najznámejším Kazachom a najlepším televíznym reportérom kazašskej štátnej televízie, ktorá ho vyšle do USA, aby tam nakrútil dokument o tejto „krajine neobmedzených možností“. A prípadne si našiel novú manželku, pretože tú starú tučnú mu znásilnil a roztrhal medveď.Populárny britský komik Sacha Baron Cohen, známy aj ako Ali G, býva vďaka svojim imitačným a improvizačným schopnostiam často prirovnávaný k legendárnemu hercovi Petrovi Sellersovi.

Borat Sagdijev je šiestym najznámejším Kazachom a najlepším televíznym reportérom kazašskej štátnej televízie, ktorá ho vyšle do USA, aby tam nakrútil dokument o tejto „krajine neobmedzených možností“. A prípadne si našiel novú manželku, pretože tú starú tučnú mu znásilnil a roztrhal medveď.

Populárny britský komik Sacha Baron Cohen, známy aj ako Ali G, býva vďaka svojim imitačným a improvizačným schopnostiam často prirovnávaný k legendárnemu hercovi Petrovi Sellersovi. Vo svojej relácii Da Ali G Show úspešne zosmiešňuje slávne osobnosti i anonymných ľudí na ulici s tým, že sa vydáva nielen za zaostalého neumytého kazašského reportéra Borata, ale aj za britského predmestského rapera Aliho G, prípadne za homosexuálneho nemeckého módneho komentátora Bruna.

Film s nezvyčajným a gramaticky zámerne pokriveným názvom Borat: Nakúkanie do ameryckej kultúry na objednávku slavnoj kazašskoj národu je nakrútený podobnou metódou. Cohen s filmovým štábom putuje po Spojených štátoch a uvádza do rozpakov nič netušiacich ľudí, ktorí sa domnievajú, že sú svedkami snímania skutočného dokumentu pre kazašskú televíziu. Cohen však tentoraz ide v drsnosti a politickej nekorektnosti svojho humoru oveľa ďalej, než by to bolo možné v televíznej šou. Skutočná kazašská vláda nemá s týmto filmom nič spoločné a oficiálne proti nemu podala protest.

Ostáva len veriť, že podobne nedopadne i soundtrack k tomuto geniálnemu filmu, ktorý sa dostáv a i na náš trh. Film nemalou mierou balkánskou kultúrou je plný muziky rovnakej krvi. A tam, kde je Balkán, tam nesmie chýbať Goran Bregovič. A od jeho motívov sa následne odohráva celý hudobný album.

Soundtrack k tomuto filmu je úžasným bonusom k dielu samotnému, ktoré je úžasné, zábavné a dá sa pozerať donekonečna. Presne taký je soundtrack, ktorý prostredníctvom trinástioch skladieb približuje nielen kazaskú kultúru, ale i samotný veselý príbeh. Jednoducho, takl ako samotný film, i hudba k nemu je jednoducho unikátna.

Jednotlivé skladby sú navyše poprepletané filmovými dialógmi, ktoré čoskoro bezpochyby zľudovejú. O pár dní totiž vychádza film na DVD a nepochybujem o tom, že sa stane nesmrteľnou legendou. Platňa s filmovou hudbou k nemu má podobné ambície a je na najlepšej ceste za slávou. Dokonca si ju dovolím odporučiť i fanúšikom kvalitnej hudby, ktorí samotný film nevideli. Borat jednoducho obstojí a porežije na každom fronte.

Vydavateľstvo: Warner Music, 2006
Celkový čas: 50:00

01. Chaje Shukarije - Esma Redzepova