Norah Jones sa rozhodla, že už nebude nahrávať prvoplánové hity a na tejto platni také v žiadnom prípade nenájdete. Teoreticky je teda celý album určený na popravu.

Norah Jones sa rozhodla, že už nebude nahrávať prvoplánové hity a na tejto platni také v žiadnom prípade nenájdete. Teoreticky je teda celý album určený na popravu. V skutočnosti ho však budú počúvať milióny poslucháčov. Pretože Norah Jones je ako Chuck Norris. Nie ona nasleduje módu, ale móda nasleduje ju.

Keď vydala svoj debutový album, nemala absolútne nič spoločné s modernými hudobnými trendmi, nevlnila sa pred kamerami a promo akciám sa vyhýbala ako čert svätenej vode. Nemožno sa preto čudovať, že svet sa čudoval jej úspechu a aj ona sama bola mierne povedané dezorientovaná. Nahrala niekoľko kompletne, zdalo by sa, že nemediálnych pesničiek a zároveň urobila ťažkú hlavu ekonómom hudobného vydavateľstva, ktorí museli rátať zisky za milióny predaných platní.

A konkurencia zacítila šancu a okamžite začala promovať nové džezové speváčky, mladé zjavenia, ktoré vrátili skutočné umenie opäť do popredia. Nemožno to skryť. Norah Jones sa stala hviezdou. Ona sa však napriek tomu tvári, že sa v podstate nič nestalo. Sošky Grammy zavrela do skrine, aby jej zbytočne často nebili do očí a presne tak ako predtým nahráva iba to, čo ju baví, čo jej vychádza z duše a s čím napriek všetkému uniká komercii a hitovosti.

V pesničke Wish I Could, ktorá otvára najnovší album Norah Jones, nazvaný Not Too Late sa krásne spája zamatový vokál speváčky s akustickou gitarou a violončelom. Už tá je jasným dôkazom toho, že hudobná revolúcia v hlave Norah Jones ani tento raz neprebieha. A predsa sa v jej tvorbe niečo pohlo.
Stále je skladačka popu, jazzu a country, no tento raz s poriadnou dávkou temného a tajomného blues. Na prvé počúvanie si Norah pospevuje tak ako doteraz, no najmä v jej textoch sa odrazu objavilo viac horkosti než zvyčajne a rovnako akosi zhorkla i jej hudobná tvorba. A to do takej miery, že v skladbe Sinkin Sonn speváčka pôsobí ako jemnejšia a lahodnejšia ženská verzia speváka Toma Waitsa.

Doplním, že speváčka si sama zložila väčšinu pesničiek na albume a všetko nasvedčuje tomu, že pani Jones nám vyrastá na skutočnú hudobnú osobnosť. A nerobí to vôbec zle, skôr naopak, vo veľkom štýle. Však pri príprave albumu sa v štúdiu stretli napríklad jedna z najviac intrigujúcich osobností alternatívnej hudby M. Ward a Jeffrey Zeigler z Kronos Quartet. Dosť nečakaní hostia. Nemožno však zabúdať na to, že Norah Jones, hoci je skutočnou hviezdou populárnej hudby, od bujarých prsatých dievčat z kastingov sa líši naozaj značne.
Pretože úprimne, ktorá z jej konkurentiek má cenu Grammy v kategórii najlepšia džezová speváčka, výučbu spevu na tej istej škole ako Erykah Badu, či spoluprácu s Mikeom Pattonom? Samozrejme, žiadna!
A počuť to čoraz výraznejšie! Norah nielenže deklasuje väčšinu svojich rovesníčok, ale navyše z nej máme pocit, akoby to všetko stále iba roztáčala.

Vydavateľstvo: EMI / Monitor, 2007