Už z názvu je jasné, že tento projekt bude mať niečo spoločné s mužom menom Bob Dylan. A samozrejme. Bryan Ferry sa rozhodol vzdať hold tomuto hudobníkovi spôsobom, že prespieval jeho pesničky.

Už z názvu je jasné, že tento projekt bude mať niečo spoločné s mužom menom Bob Dylan. A samozrejme. Bryan Ferry sa rozhodol vzdať hold tomuto hudobníkovi spôsobom, že prespieval jeho pesničky. Oplatilo sa?

Ak sa Bryan Ferry rozhodne prerobiť a prespievať pesničky Boba Dylana, vzniká tu riziko, že jeho album bude príliš elegantný, vyžehlený a klasický. Nakoniec to však dopadlo celé úplne inak. Album Dylanesque so sebou prináša spontánnosť a rockový pulz. Dylanovi nakoniec môžeme iba závidieť takýto hold.

Kompozície z tohto projektu znejú naozaj veľmi sviežo, miestami až prekvapivo. To preto, že Ferry sa v konečnom dôsledku rozhodol pre pesničky „svojho majstra“, ktoré mapujú jeho celkovú kariéru. Nezameral sa iba na jednu etapu, ale pohrabal sa (v dobrom slova zmysle) vo všetkom. A tak sa tu zišli tituly ako Just Like Tom Thumb´s Blues z roku 1965, hneď po boku Make You Feel My Love starej iba desať rokov.
Príjemne prekvapujúca už od počiatku albumu je dynamika jednotlivých skladieb i hlasu Angličana. Tento pán, o ktorom sa mohlo zdať, že vrchol svojej kariéry má už dávno za sebou, opäť jednoducho príjemne prekvapil. Jeho interpretácii nemožno vytknúť vôbec nič – ani obyčajné kopírovanie originálov, ani príjemnú rafinovanosť, ktorú do pesničiek vložil.

Ferry bezpochyby navyše vniesol niečo svojské do folkových pesničiek Boba Dylana. Spojenie melodické, jemne dráždiaceho hlasu s rock and rollovým pazúrom vyšlo nečakane príjemne v takých pesničkách ako Simple Twist Of Fate (s bravúrnym partom Ferryho na ústnej harmonike), If Not For You (s hosťovaním Briana Eno), či v skladbe All Along The Watchtower .

Tridsaťpäť rokov od svojho debutu si Bryan Ferry vymyslel projekt, ktorým sa akoby vyrovnal so svojou hudobnou minulosťou. Nahral album výlučne s pesničkami legendy folku. A tak dobrý, že sa tu priam pýta pokračovanie. Však repertoár Boba Dylana je tak veľký, že by s tým nemal byť žiadny problém.

Ferry si navyše splnil svoj sen, ktorý chcel zrealizovať už v roku 1973. Už vtedy sa totiž vyjadril na margo toho, že by nebolo zlé nahrať album s pesničkami Boba Dylana. To bolo krátko od štartu jeho kariéry. Po viac ako tridsiatich rokoch si tento sen splnil. Bravúrne. Ak ešte k tomu dodám, že album sa nahrával týždeň, počas ktorého Ferry so svojou koncertnou skupinou nahral asi dvadsať Dylanových skladieb, nie je hádam čo riešiť.
Jedenásť z nich sa nakoniec objavilo na najpríjemnejšej platni ostatného obdobia.

Vydavateľstvo: EMI / Monitor, 2007
Celkový čas: 42:33