Je to neuveriteľné, ale tento multiinštrumentalista oslávi na budúci rok šesťdesiatku. Vyzerá na polovicu a stále má potenciál byť hitmakerom.

Je to neuveriteľné, ale tento multiinštrumentalista oslávi na budúci rok šesťdesiatku. Vyzerá na polovicu a stále má potenciál byť hitmakerom. Jeho farebné šou si podmanili ľudí na celom svete a pozerajú sa ne milióny očí zároveň. Faktom tiež je, že svoje predstavenia predvádza na tých najnezvyčajnejších miestach na svete. V minulom roku vystúpil v poľskom Gdansku a koncert, ktorý pripravil špeciálne pri tejto príležitosti dokonca vyšiel na CD i na DVD.

V súčasnosti sa Jarre vracia s novým radovým albumom a po niekoľkých pokusoch o odchylku zo svojej tradičnej popovej tvorby, ponúka opäť mix tanečných diskotékových melódií, šmrncnutých moderným zvukom súčasnej produkcie.
Samozrejme, práve návrat a ohlásený, teda regulárny „krok späť“ spôsobil, že miestami Jarreho novinka znie tak ako zneli už jeho predchádzajúce veci. No i napriek tomu sa mu podarilo pripraviť päťdesiat minút muziky, ktorá nepotrebuje takmer žiadne slová k tomu, aby oslovila publikum a fanúšikov, ktorých má tento skladateľ stále neúrekom.

Téo &# Téa je mixom tanečnej, miestami až diskotékovej hudby a akýmsi príbehom vznikajúceho vzťahu mladej dvojice. Aspoň tak svoje dielo popisuje samotný autor. Prostredníctvom trinástich pesničiek, ktoré majú zvuk klasickej Jarreho produkcie predstavuje autor príbeh zamilovanej dvojice vo forme hudby, ktorá má všetky indície k tomu, aby bezpochyby stále zaujala. A to i napriek tomu, že Jarre už príliš veľa nového neprinesie, čo je za tie dlhé roky jeho kariéry normálny jav.

V ostatných rokoch skladateľ miestami dosť často experimentoval, aby si na prahu dôchodku uvedomil, že to nemá význam a že poslucháč a fanúšik si aj tak najviac zgustne na tom, na čo je od tohto autora zvyknutý. A to sa mu na novej platni Téo & Téa podarilo v maximálnej možnej miere. Platňa je veľmi energická, zaujímavá a nenudí ani po niekoľkých počúvaniach.
Dá sa povedať, že Jarre sa na tomto albume predstavuje ako v čase svojich najlepších nápadov, najväčších úspechov a grandióznej slávy. Aj vďaka tomuto projektu jeho meno len tak ľahko nezošedivie.

Jarre pochádza z hudobnej rodiny, jeho dedo vynašiel mixážny pult, jeho otec je zas uznávaným skladateľom filmovej hudby. V sedemdesiatych rokoch minulého storočia nahral svoj prvý veľký hit a odvtedy stála šťastena stále pri ňom. V roku 1976 vyšiel jeho album Oxygene, ktorý bol prelomovým projektom v jeho kariére, hoci spočiatku len málokto veril hudbe, ktorá sa na platni nachádzala. Desať miliónov predaných nosičov však bolo jasným dôkazom toho, že tento chlapík vie čo robí.

Úspešné ťaženie pokračovalo i nasledujúcim albumom Equinoxe, na ktorom predstavil najmodernejšie zvukové efekty tej doby. Statut hviezdy bol v tomto prípade bezpochyby potvrdený. V osemdesiatych rokoch sa preslávil svojimi obrými umeleckými vystúpeniami v Číne i Egypte, na ktoré sa dívali milióny fanúšikov. Ďalšou zaujímavosťou bola platňa Zoolok, na ktorej do svojich melódií namixoval hlasy ľudí rôznych národností a výpovede známych osobností. Jarre je umelecky činný bez dlhšej prestávky vo svojej kariére. Najnovší album Francúza vychádza i v špeciálnej edícii s priloženým DVD.

Vydavateľstvo: Warner Music, 2007
Celkový čas: 50:35

01. Fresh News