Ťah anglických spevákov na európske hitparády pokračuje ďalej. A nové zjavenie menom Mika je toho jasným dôkazom. Jeho aktuálny singel Grace Kelly je v súčasnosti najhranejšou skladbou v Európe.

Čím to asi je? Má mať Robbie Williams strach? Má Mika budúcnosť, alebo je sezónnou záležitosťou, ktorá napríklad po lete vyprší? Hľadať odpovede na tieto otázky nie je vôbec ľahké. Isté však je, že album Life In Cartoon Motion sa počúva veľmi príjemne, je svižný, nenudí a prináša svieži vzduch do britského, v poslednom čase mierne ponurého popu. A to všetko i napriek tomu, že Mika v podstate neprináša absolútne nič nové. Jednoducho sa mu zadarilo a to sa ráta.

Sezónna záležitosť? Dovolím si tvrdiť, že okrem Grace Kelly sa z kompletnej desiatky urodí ešte nejeden hit. Pri dobrej konštelácii hviezd ich môže byť rúča sedmička. Tento album má totiž okrem komerčných i hitové ambície. Life In Cartoon Motion je platňa, ktorá poskytuje naozaj mnoho silných melodických skladieb, z ktorých by mohlo vzísť nejedno prekvapenie. Otázkou však naďalej ostáva, či si ešte po lete bude niekto hit Grace Kelly pamätať. Ibaže keď už nebude v kurze táto skladba, prídu ďalšie. A album Life In Cartoon Motion prináša niekoľko skvelých pesničiek, o ktorých si dovolím predpovedať, že by dokázali pokoriť leto.

Čím to je? Jednoduchosťou, s ktorou sa Mika prezentuje. Nehrá sa na žiadneho autora s umeleckými ambíciami. Mika je bavič, ktorý vtrhol do príjemného jarného počasia a hoci miernu, no pochmúrnu zimu ešte viac rozžiaril a rozveselil na spevavú jar. Desať regulárnych skladieb na platni srší dynamikou, majú fantastické vokály, sú dobre nahrané a falzety tohto speváka miestami naozaj zaskakujú. Čo na tom, že pri x-tom počúvaní máte pocit, že úspech tohto albumu napokon bude spočívať v jedinom hudobnom nápade a v konečnom dôsledku je to vlastne trištvrte hodina o tom istom?
Dnešná doba je tak neskutočne uponáhľaná, že si to napokon všimnú iba tí, ktorí sa hudbe naozaj venujú a vnímajú ju i inak, než prostredníctvom skladieb z rádia. Takže Mika si v podstate v pohode zarobil na skvelý album, ktorý z neho na čas urobil hviezdu. Poslednú, bonusovú skladbu, ktorá nasleduje po regulárnej desiatke stačí vnímať ako niečo navyše a všetko je v podstate v poriadku. O chvíľu sa to celé prevráti na začiatok a opäť znie Grace Kelly, hit, ktorý momentálne láme rekordy.

No a nájdime spoločne odpoveď aj na poslednú otázku a to, či sa má Robbie Williams báť. Keďže v tvorbe Miku možno už na prvé počutie nájsť prvky jeho pravdepodobných vzorov, medzi ktoré bezpochyby patrí Robbie Williams (aj hlasy majú podobné) a skupina Queen, Robbie má možno na mále. Je tiež zjavné, že Robbie by sa po miernom neúspechu zo svojej poslednej platne Rudebox veľmi potešil takým pesničkám, aké prináša Mika. V jeho podaní by to napokon ostali i hity, ktoré by sa pravdepodobne zapísali do histórie. Súboj mien. Obaja sú sympaťáci.
Robbie si svoju slávu musel poriadne vyšliapať a prišla až vtedy, keď už chcel spev zavesiť na klinec. Mika uspel hneď z prvým singlom, no po troch pesničkách z albumu môže jeho hviezda náhle zhasnúť. Ostáva teda iba počkať, či britská, no najmä európska scéna prijme dvoch rebelov s príjemným kukučom.
Momentálne sa zdá, že v pohode áno a to je fajn.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2007
Celkový čas: 44:25