O albume: Druhý album La Rubie predstavuje hudbu Latinskej Ameriky a Španielska od brazílskej samby, rumby až po španielske flamenco v spojení s modernými prvkami popu i hip-hopu.

Na projekte spolupracovalo mnoho muzikatov: Henry Tóth, Anrej Turok, Lubomír Horňák, Michal Oberman, Pavol Kvassay, Martin Ďurdina, Pavol Bereza, Erich „Boboš“ Procházka, Branislav Krajčo, Peter Deák, Roman Jediný, Tibor Jediný.

Tento projekt popového flamenca v modernej, atraktívnej podobe je zrealizovaný v duchu world music - súčasného hudobného trendu, ktorý spája do jedného celku vplyvy rôznych kultúr. V prípade speváčky La Rubie je to zmes flamenca a rocku v spojení s popom, orientálnou hudbou a latinsko-americkou hudbou.

O spevá
čke:
La Rubia, speváčka skupiny Fiesta, začínala ako tanečníčka moderného jazzového tanca. Flamenco študovala vo Viedni u viacerích pedagógov a tanečníkov.
Na sklonku roku 1991 založila hudobnú skupinu Fiesta, v ktorej sa vystriedali viacerí špičkoví inštrumentalisti ako gitarista H. Tóth (Hudobná Univerzita-Graz), J. Burian (Berklee College of music-Boston), A. Šeban, basgitarista M. Minárik (skupina Lucie), J. Gašpar, bubeník E. Frátrik, Valihora ( Berklee College of music - USA), a trúbkar J. Bartoš. Od svojho vzniku skupina Fiesta pravidelne účinkovala v španielskej vinárni "bodega manchega", stredisku flamencového diania vo Viedni. Niekoľkokrát absolvovala dlhodobé pobyty v Španielsku, kde účinkovala v známom letovisku Benidorm a v januári roku 2000 spievala v hlavnom meste štátu Katar. Okrem toho La Rubia so skupinou Fiesta absolvovala vyše 500 vystúpení.

Hodnotenie:
Vracia sa nenápadne a po poriadne dlhom čase. Nepotrebuje mať na svojom chrbte nálepku veľkého vydavateľstva na to, aby sa presadila a opäť sa vryla do mozgov poslucháčov hudby. Jej tvorba je totiž výborná. A navyše prichádza v tom najlepšom momente, ktorý si táto hudba žiada. Leto je za dverami (a to predčasné už dokonca prekročilo prah) a tieto latinsko - americké rytmy si práve v tomto období určite nájdu svojho poslucháča.

Áno, dá sa polemizovať nad tým, že boom takejto muziky je už dávno za horami za dolami, no na druhej strane bezpochyby v každom z hudobných spotrebiteľov ostalo v krvi kus toho, čo kedysi vládlo hitparádam.

Na La Rubii je úžasné, že sa drží stále svojho remesla, rovnakého hudobného štýlu, ktorý vďaka svojim nápadom a skvelým hudobným spolupracovníkom dokáže premeniť na päťdesiatminútový projekt, ktorý v žiadnom prípade nenudí. Zvlášť, ak na ňom predstaví všetky známe a chytľavé melódie daného žánru, odeté do mierne nových kabátov, pričom sa nevyhýba ani najnovším žánrom súčasnej hudobnej módy. Ďalej prichádzajú momenty, keď sa temeperamentné skladby menia na uhladené slaďáky a naopak. La Rubia dokáže prekvapiť v každom momente. Klasickými verziami, veľmi príjemným megamixom, či tanečnými verziami známych skladieb. Ale aj videoklipom, ktorý je neoddeliteľným bonusom tejto príjemnej produkcie.

Výhodou tejto speváčky je, že v podstate na našej hudobnej scéne nemá konkurenciu. Navyše sa vracia vo vopred nepredvídateľnom čase, takže trh s ňou nie je presýtený. Otázkou síce ostáva, či sa jej pesničkám podarí zarezonovať aj na inej rozhlasovej stanici ako je Slovenský rozhlas (a či vôbec aj tam). Faktom však ostáva, že Bésame Mucho je veľmidobrý, svižný a hlavne počúvateľný projekt. A to na domácej scéne vždy poteší.

Vydavateľstvo: Musica, 2007
Celkový čas: 50:26

Por debajo de tu cintura