Pravdepodobne sa dostanem do nemilosti mnohých, od vydavateľa až po fanúšikov, ale nech sa snažím akokoľvek, nedokáže ma napadnúť nič iné ako to, že tento album je jednoducho zbytočný.

Pravdepodobne sa dostanem do nemilosti mnohých, od vydavateľa až po fanúšikov, ale nech sa snažím akokoľvek, nedokáže ma napadnúť nič iné ako to, že tento album je jednoducho zbytočný. Vždy som mal Korn za trochu zbytočnú formáciu s mŕtvym zvukom a tento samovražedný album mi to iba potvrdil.

Jedna z najväčších rockových skupín poslednej dekády sa dostala na vrchol vďaka nudnému zvuku, ktorý im ušil na telo producent Ross Robinson vďaka premyslenému výzoru. Úspech určite nedosiahli vďaka svojmu zvuku, pretože akustické verzie ich najväčších hitov sú jasným dôkazom toho, že kráľ je nahý. Niť tu nie je, všetko zomrelo, žiadna hudba. Možno na jedinú výnimku, skladbu Creep, v originálnej verzii plnej dramatickosti a emócii, ktorá sa akýmsi zázrakom dostala i na túto platňu.
Vokálne partie Jonathana Davisa sú potom v ostatnom materiály hodné potrestania. Zámerne som nepoužil slovo spev, pretože to so spevom nemá nič spoločné. Pripomína to skôr mečanie kozy. Nie som veterinárom, ale pri takomto speve by som si dovolil tvrdiť, že zviera je choré. Kde Korn nechali pud sebazáchovy, či aspoň kúsok sebakritiky?

Ak sa na tejto platni dá naozaj niečo počúvať, tak sú to niektoré inštrumentálne partie, ktoré vykonali niektorí špeciálne prizvaní hostia. Robert Smith z The Cure sa musí strašne nudiť, keď prijal pozvanie na takúto zábavu. Veľmi málo na skupinu, ktorá ašpiruje na titul jednej z údajne najlepších rockových skupín na svete.

Album formácie Korn: Unplugged je jasným dôkazom toho, že aj hudobným biznisom už naplno zavládli marketingové skupiny, ktoré dokážu projekt obaliť do lákavého obalu, porozprávať o ňom neuveriteľné rozprávky a predať ho za vysokú cenu. Avšak fakt, že tejto platni sa nedarí príliš dobre na celom svete je jasným dôkazom toho, že ľudia jednoducho nie sú hlúpi.

Skupina Korn vystúpi aj na tohtoročnom Hodokvase. Našťastie s normálnym koncertným programom, ktorý bude mať od tohto Unplugged „prúseru“ poriadne ďaleko. Snáď sa im podarí očistiť si meno i pred slovenským publikom. Manažment dvojnásobných držiteľov Grammy ohlásil, že skupina pricestuje na letisko v Piešťanoch s piatimi nákladnými autami a ďalšie štyri autobusy privezú samotných členov kapely. Špeciálne požiadavky súvisia s novou, technicky aj energeticky náročnou šou, ktorú Korn na Hodokvase predstaví. Trištvrte hodinu pred ich vystúpením musí byť hlavné pódium prázdne, pretože technici budú mať plné ruky práce, aby pripravili všetky špeciálne efekty a upravili scénu podľa požiadaviek kapely. Na scéne budú počas koncertu okrem piatich členov kapely ďalší traja až štyria hudobníci v maskách rôznych zvierat. To všetko na jednom z najväčších hudobných pódií v Európe!

Vydavateľstvo: EMI / Monitor, 2007
Celkový čas: 44:47

01. Blind