Comeback roku pripravil svojim fanúšikom Iggy Pop a jeho formácia The Stooges. Minulý rok sľúbili, že sa vrátia s novým materiálom a svoj sľub dodržali.

Comeback roku pripravil svojim fanúšikom Iggy Pop a jeho formácia The Stooges. Minulý rok sľúbili, že sa vrátia s novým materiálom a svoj sľub dodržali. Po viac ako troch desaťročiach sú späť.

Hrdinovia sú unavení. Ale lepší takí The Stooges, ako žiadni.
Najskôr fakty. Nepoznám žiadneho rockového fanúšika (pravého rockového fanúšika), ktorý by sa nepotešil, že táto platňa vôbec vznikla. Predsa keď The Stooges skončili svoju umeleckú činnosť, a ešte donedávna sa zdalo, že natrvalo, boli na vrchole svojich tvorivých možností. Boli mladí, šikovní, talentovaní a plní energie. Bohužiaľ, na ich vlastnú škodu, nedokázali to poriadne využiť. No čo už, nemožno nikomu plánovať budúcnosť, zvlášť nie nevypočítateľným rockerom.

The Weirdness je projektom, ktorý kapela akoby odhodila pred 34-rokmi a dokončili to až teraz. Pod producentským dohľadom Stevieho Albiniho, ktorý už dbal i projekty Nirvany či Pixies v tomto prípade dohliadol na to, aby zvuk tejto formácie aj v roku 2007 znel prirodzene, analógovo, tak ako vždy táto kapela znela. Najlepšie sa to podarilo gitaristovi Ronovi Ashetonovi, ktorý ovláda svoj nástroj tak bravúrne, že kolegovia o generáciu, či dokonca dve mladší mu môžu iba závidieť. A môžu sa snažiť akokoľvek, dokázať to, čo predvádza Asheton pre nich ostáva veľkým a nedosiahnuteľným umením.
Výborným nápadom bolo i pozvanie Stevena Mackaya do štúdia, kde rozbalil svoj saxofón, ktorý poznajú fanúšikovia tejto formácie už z albumu Fun House. Album ako komplet sa počúva veľmi dobre a treba priznať, že sa celkom ľahko pristihnete pritom ako si noha sama od seba dupe do rytmu.

Napriek tomu sa však nedokážem zbaviť pocitu, že The Weirdness je dobrá platňa, ale výlučne v prípade týchto šesťdesiatnikov. Iggyho hlas už akoby ochabol a hoci by mnoho mladších mohlo energiu členom tejto formácie priam závidieť, kdesi medzi notami cítiť, že skupina bojuje s poslednou šancou. Dokonca si dovolím tvrdiť, že keby takúto platňu nahrala hociktorá iná kapela, tak si ju pravdepodobne nikto ani nevšimne.

Vydavateľstvo: EMI / Monitor, 2007
Celkový čas: 40:02

01.  Trollin