Edícia slovenských legendárnych interpretov, ktorí žiarili na hudobnej scéne prevažne v sedemdesiatych rokoch, ale ich šlágre sú žiadané aj v súčasnosti pokračuje tromi novinkami.

Edícia slovenských legendárnych interpretov, ktorí žiarili na hudobnej scéne prevažne v sedemdesiatych rokoch, ale ich šlágre sú žiadané aj v súčasnosti pokračuje tromi novinkami. Vydavateľstvo Opus vydáva tieto tituly pod hlavičkou 20Naj a priestor v tejto obľúbenej edícii dostali po napríklad Marcele Laiferovej, Ivanovi Krajíčkovi, Karolovi Duchoňovi, či Jane Kociánovej tento raz Zora Kolínska, Karol Konárik a Eva Máziková.
Platne, podobne ako v predchádzajúcich prípadoch ponúkajú od každého speváka, či speváčky dvadsať najväčších hitov. Všetky pesničky prešli digitálnou očistou. Edíciu v tomto roku uzavrie, rovnako ako v prípade edície Gold, jeden, alebo dva albumy s výberom hitov spevákov, ktorí síce boli úspešní, ale sa im nepodarilo naspievať toľko hitov, aby zaplnili kompletne celý album. Pozrime sa teraz podrobnejšie na jednotlivé tituly.

Zora Kolínska
Narodila sa v roku 1941. Pôsobila v Krajskom divadle v Trnave, neskôr sa stala členkou Činohry Novej Scény v Bratislave. Jej zmysel pre humor ju predurčil na účinkovanie v klasických komédiách, kde sa osvedčila ako herečka ovládajúca všetky polohy žánru, od charakterovej cez situačnú komiku, až po útočnú grotesku, paródiu, persifláž a karikatúru. Ako speváčka účinkovala v kabaretných programoch Milana Lasicu a Júliusa Satinského. Bola jednou zo zakladajúcich členiek Divadla Astorka Korzo 90. Po smrti Ivana Krajíčka sa stala moderátorkou jeho zábavného programu REPETE. Sedem rokov prežila s hercom Jurajom Kukurom, osem rokov bol jej manželom Milan Lasica. Dvadsaťšesť rokov milovala gynekológa Igora Petra a svoju lásku spečatili až tesne pred jej smrťou. Zomrela po ťažkej zhubnej chorobe.
Po smrti Ivana Krajíčka sa stala moderátorkou jeho zábavného programu REPETE. V roku 1998 získala ocenenie divadelných kritikov DOSKY 98 za najlepší ženský herecký výkon v inscenácii divadla Astorka Korzo 90 Scény z domu Bessemenovcov. Okrem herectva sa po roku 1989 začala úspešne venovať aj podnikaniu. Vlastnila obchod s nábytkom, ktorý Bratislavčania nevolali inak než "salón". Trikrát dokonca získala ocenenie za najkreatívnejšiu expozíciu.
Najviac si diváci a poslucháči pamätajú ako speváčku nesmrteľných šlágrov, medzi ktoré sa bezpochyby zaradili hity ako Keď bola v móde polka, Taká, taká som, Tiahnu vozy, či skladba Zabúdaj. Rovnú dvadsiatku známych pesničiek tejto dámy prináša ďalší diel z edície vydavateľstva Opus 20Naj.
Celkový čas: 60:32

Karol Konárik
Konárik odštartoval profesionálnu hudobnú kariéru v roku 1969 vystúpením v juhoslovanskej Pule. Tým si odôvodňuje aj fakt, že ho do Dalmácie neustále ťahá aj dnes. So skupinou Skarabeus spieval nielen na domácich pódiách, ale aj v najlepších hoteloch a na najluxusnejších zámorských lodiach v Egypte, Iraku, Iráne, Tunise, Francúzsku, Nemecku, Švajčiarsku, Rusku, Švédsku, Nórsku, Dánsku, Írsku a inde. Bodku za jeho profesionálnou speváckou kariérou dalo vystúpenie vo Švédsku v roku 1989. Následne sa začal venovať politike a podnikaniu. Spevom sa živil už len okrajovo vystúpeniami v televíznych estrádach typu Repete. Na svojom konte má hity ako Júlia si čarovná, Veronika a mnoho ďalších, ktoré prináša ďalší diel vydavateľstva Opus 20Naj.
Celkový čas: 63:33

Eva Máziková
Speváčka s jedinečným hlasovým prejavom, svojráznym temperamentom, profesionálnou ustálenosťou a šarmantným vystupovaním. Svoju spevácku kariéru začala v roku 1967 a aktívna je dodnes. Jej hity ako Vdýchni, karneval, či Kolibrík sú dodnes žiadanými songami. V súčasnosti sa preslávila najmä návratom na Slovensko, kde začala byť konečne pracovne aktívna a okrem novej platne sa zúčastnila i nakrúcania relácií Hviezdy na ľade a Celebrity Camp. Prvoradý je však pre ňu spev. Výber toho najlepšieho od tejto speváčky prináša ďalší diel z edície vydavateľstva Opus 20Naj.
Celkový čas: 69:15

Zora Kolínska:
01. Keď bola v móde polka / Časy úsmevné (Ay no digas)