Zatiaľ, čo sa u nás úspešne a doslova vo veľkom predávajú vstupenky na koncert rockovej legendy, skupina až v týchto dňoch vydáva nový album, ktorý v podstate na svojom aktuálnom turné promuje.

Zatiaľ, čo sa u nás úspešne a doslova vo veľkom predávajú vstupenky na koncert rockovej legendy, skupina až v týchto dňoch vydáva nový album, ktorý v podstate na svojom aktuálnom turné promuje. Je sa teda na čo tešiť?

V momente, keď zaznejú takty prvej skladbe, prichádza prvé milé prekvapenie. Dokonalý zvuk, množstvo energie a navyše súčasný zvuk, ktorý kapelu posúva míľovými krokmi vpred. Ak mal niekto pocit, že Scorpions už nemajú čo povedať a až do smrti budú prežívať zo svojich legendárnych hitov, mýlil sa. Úvodná skladba Hour 1 je jasným dôkazom toho, že táto nemecká formácia má ešte stále čo povedať.

Avšak, pocit nadšenia bohužiaľ pravdepodobne čoskoro opadne a sklamaní ostanú i najvernejší fanúšikovia. Napriek obrovským snahám, nasledujúcich jedenásť pesničiek už bohužiaľ hravo skĺzlo do klasických koľají. Po tých síce kapela fičí bez zbytočných zastávok, avšak po veľmi dobre známej trase, z ktorej niet odskočenia.
Album formácie Scorpions vznikal za oceánom, v Los Angeles a s prispením zvučných hostí. Asi najviac sa na nových skladbách podpísal Billy Corgan z kapely Smashing Pumpkins, ktorý na platni okrem iného i zaspieval v skladbe The Cross. Producentom platne sa stal James Michael, ktorý spolupracoval s takými veličinami ako Michael Jackson, Ricky Martin, či kapely Aerosmith a Kiss. Ani jeho rôznorodé vnímanie muziky však nepomohlo k tomu, aby bol nový album skupiny Scorpions niečím výnimočný.

Avšak to neznamená, že je to album zlý. Ak si ho zadovážia dlhoroční fanúšikovia tejto formácie, nebudú sklamaní. Dočkajú sa na ňom totiž všetkého, čo môžu od tejto nemeckej formácie s Klausom Meinm na čele. Klasické rockové vypaľovačky, ale i striedme pesničky, ktoré balansujú medzi rýchlou skladbou a slaďákom. A ani tie na platni nechýbajú, hoci ani zďaleka nedosahujú kvalít pesničiek, vďaka ktorým sa skupina stala legendou.
Po technickej stránke je album dokonalý. Dotiahnutý do posledných detailov. To je však pre poslucháča, ktorý na albume nájde pár výborných pesničiek, kus priemeru a zvyšok vaty, asi príliš málo.

Ani to by však nemalo fanúšikov odradiť od blížiaceho sa koncertu, o ktorý je tak veľký záujem, že sa z Incheby presunul na petržalský štadión a ktorý sa odohrá 16. júna 2007 a fanúšikovia si bezpochyby prídu najmä pre legendárne hity Wind Of Change, či Still Loving You. V žiadnom prípade nebudú chýbať, rovnako ako ani ďalšie legendárne skladby z repertoáru tejto skupiny. A pomedzi klasiku zaznejú i nové pesničky. Niet pochýb o tom, že cestu k poslucháčovi si nájdu, hoci legendy z nich budú veľmi ťažko.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2007
Celkový čas: 49:05

01. Hour I