Jednoducho Zašo. Snáď nielen pamätníci si ho pamätajú z prvého ročníka súťaže Slovensko hľadá SuperStar. Nedošiel síce do finále, avšak svojich ambícií sa nevzdal.

Jednoducho Zašo. Snáď nielen pamätníci si ho pamätajú z prvého ročníka súťaže Slovensko hľadá SuperStar. Nedošiel síce do finále, avšak svojich ambícií sa nevzdal. Na trh prichádza s vlastnou kožou, teda debutovým album. A hoci by sa pri záplave obdobných titulov na našom trhu dalo položiť otázku „načo?“, dôvodov na odpoveď sa nakoniec nájde hneď niekoľko.
Neodpustím si však ani otázku, ktorá mi napadla ako prvá, keď som sa dozvedel, že Zachariáš Hubáček vydáva album. Kto do toho vrazil peniaze? No, dobrodincov sa nakoniec našlo dosť, avšak hlavným zastrešovateľom je vydavateľstvo Forza Music. No a po vypočutí si Zašovej platne si dovolím konštatovať, že opäť raz mali dobrý nos.

Priznajme si, že chlapec bude mať trošku problém. V období, keď sa médiá vyhýbajú domácej produkcii ako čert krížu, bude nasadenie Zašovej produkcie do éteru tvrdým orieškom. Čo je na jednej strane škoda, pretože výhodou tejto platne je fakt, že spevák úplne v pohode pláva na vlnách rôznych hudobných žánrov a z dvanástich pesničiek by za normálnych okolností vydoloval minimálne polovicu rádiových hitov.
Zašo vôbec nie je zlý spevák. Finále veľkej súťaže mu predsa len uniklo o tenký vlások a preto je pochopiteľné, že raz musel nastať čas, kedy predstaví svoju tvorbu. A ako spevák obstál na výbornú. Odmysliac si základňu horiacich fanúšičiek, ktoré sú do neho zamilované až po uši, dokáže tento zjav osloviť i tých, ktorí v hudbe niečo hľadajú. Nie, album 21 sa určite nezapíše zlatým písmom do kroniky umenia, avšak je to veľmi príjemná a pohodová platňa, ktorá sa dá počúvať stále dookola a nenudí.
Niekoľko vecí by sa dalo vymeniť, prestriedať, vynechať, ale na to sú predsa dnešné prehrávače stavané, takže si album môžete nastaviť podľa svojich predstáv. Avšak jediná vec, ktorú som z platne vynechal ja, je patetická bonusovka venovaná matkám. Keď mal Maťo Ďurinda tridsať rokov a naspieval pre svoju matku nsmrteľný hit, veril som mu to. Keď to urobí dvadsaťročný chlapec, pri všetkej úcte k nemu, mám ťažkosti uveriť mu, že to myslí vážne a že to nie je iba umelo vyrobený balzam na duše nežného pokolenia.

Avšak pri mladíkovi, ktorý s poriadnou dávkou odvahy a hutnou dávky neistoty vstúpil do kalných vôd slovenského šoubiznisu je jeden prešľap iba akousi lastovičkou, ktorá uletí a zabudne sa ňu. Jednoducho, dá sa mu to odpustiť, pričom navyše ide hlavne o môj názor. Zvyšných jedenásť pesničiek je vskutku dobrých.

Spomínal som, že Zašo obstál ako spevák, obstál i ako spoluautor hudby u väčšiny pesničiek. Neviem nakoľko sa podieľal na ich hudobnej stránke, ale hoci by iba zvyšnému tímu predstavil svoje hudobné predstavy, ktoré nakoniec zrealizoval niekto iný, zaslúži si pochvalu. Album 21 je totiž po hudobnej stránke veľmi príjemný, rôznorodý, avšak zas nie natoľko, aby z toho vznikol nestráviteľný miž maž.
Ak by som ho mal porovnať s ostatnými produktmi finalistov spomínanej súťaže, Zašo sa hravo prebojoval na vrchol. Škrípe to jedine po textárskej stránke. Ale ani tu to nie je tragédia, z ktorej by sa zbláznil svet. Budúcnosť ukáže, či sa mladý autor dokáže lepšie pohrať so slovíčkami, melodickejšie ich spájať do veršov a urobiť ich proste menej kostrbaté. Potešením však je, že texty na albume 21 aspoň dávajú zmysel, hoci väčšinou sú to (pardon za výraz) lacné básničky o láske.

Zašo hlási svoj návrat v pomerne veľkom štýle, ktorý si zaslúži pozornosť. Veľmi dobre odvedená práca, ktorá by hravo z piatich maximálnych hviezdičiek uniesla na svojom chrbte štyri.

Vydavateľstvo: Forza Music, 2007
Celkový čas: 43:19