Má tridsaťdva rokov a je hviezda. I napriek tomu, že netancuje ako Michael Jackson, nerobí škandály ako Madonna a nespieva hip-hop, ktorý je dnes tak "vážny".

Má tridsaťdva rokov a je hviezda. I napriek tomu, že netancuje ako Michael Jackson, nerobí škandály ako Madonna a nespieva hip-hop, ktorý je dnes tak "vážny". Navyše, keby jednu z jeho piesní z predchádzajúceho albumu nebol vytiahol v SuperStar jeden z finalistov (tuším to bol Peter Bažík), tak v našich zemepisných šírkach o ňom vedia iba skutoční hudobní pôžitkári. Michael Bublé však napriek tomu, že spieva swing, čo sa považuje ešte stále za okrajový žáner, vydal práve nový album a z tých predošlých predal neuveriteľných jedenásť miliónov kusov.

Sympatický Kanaďan sa preslávil ako spevák na zaoceánskom parníku. Doma v Kanade ani náhodou nepočúval albumy Bryana Adamsa, ale traduje sa, že si užíval džezové albumy svojho starého otca. A hoci sa mu rocková muzika páčila, v konečnom dôsledku dal prednosť swingu, pretože ho považuje za skutočný a krásny. Na počiatky svojej hudobnej kariéry spomína tak, že vyhral síce akúsi miestnu pesničkovú súťaž talentov, avšak keď sa prevalilo, že ešte nie je plnoletý, status víťaza mu odobrali.

S prvým sólovým albumom sa predstavil v roku 1996 a do roku 2002 mal na trhu štvoricu vlastných sólových albumov. Jeho pesničky sme nakoniec mohli začuť i v prvých dvoch pokračovaniach filmového príbehu o pavúčom mužovi.
Na svojom aktuálnom albume sa Bublé predstavuje formou trinástich nových skladieb, medzi ktorými nájdeme i Wonderful Tonight Erica Claptona, ktorý Bublé predstavuje v duete s Ivanom Linsom. Platňa Call Me Irresponsible prináša ešte jeden duet, skladbu Comin Home Baby, v ktorej spevákovi asistuje formácia Boyz II Men.
Aj na svojej aktuálnej platni Bublé nádherne spája dva hudobné žánre, teda swing a pop, hoci je samozrejmé, že toho prvého razenia je na platni omnoho viac. Je jasné, že Bublé nepotrebuje okolo seba urobiť žiarivú šou na to, aby mu dámske osadenstvo ležalo pri nohách. Stačí mu pravdepodobne jemne, jeden - dvakrát žmurknúť, spustiť niekoľko tónov a ženy sú na kolenách. Verím tomu, že počas Call Me Irresponsible sa s nežnejším pokolením bude diať nejeden zázrak. Avšak prejdime inam.
Pozrime sa na technickú stránku celého projektu, ktorému v konečnom dôsledku niet čo vytknúť. Až by sa naozaj asi dalo povedať, že je sterilný, pre tých, ktorí neholdujú tomuto žánru, môže byť tesne pred koncom aj nudný, avšak ani to neznamená, že by nebol stopercentný. Michael Bublé je puntičkár, skvelý puntičkár a na svojej platni to dokazuje v každej z trinástich skladieb. Výborné dielo.

Vydavateľstvo: Warner Music, 2007
Celkový čas: 55:33

01. The Best Is Yet To Come