Svet slovenského hip-hopu je obohatený o ďalší, dovolím si na počiatku tvrdiť, že veľmi dobrý projekt. DJ Kappu hádam netreba nikomu príliš predstavovať, teda samozrejme v tej skupine ľudí, ktorí ho "môžu".

Svet slovenského hip-hopu je obohatený o ďalší, dovolím si na počiatku tvrdiť, že veľmi dobrý projekt. DJ Kappu hádam netreba nikomu príliš predstavovať, teda samozrejme v tej skupine ľudí, ktorí ho "môžu". Osobne si dovolím tento projekt hodnotiť ako celok, ktorý som niekoľkokrát otočil v prehrávači a absolútne sa mi nezunoval. Fascinuje ma, že jednotlivé skladby sú pospájané dohromady, čím v podstate vytvárajú masu muziky, ktorá sa dá počúvať stále dookola a akosi mi ani nevadia tie vulgárne popevky, ktoré sú s hip-hopom spojené. Samozrejme, už som pochopil, že je to spôsob vyjadrovania a že to tak jednoducho musí byť, brácho, avšak pri počúvaní jedného a toho istého interpreta na celej platni, mi to občas prekáža. Tu je to úplne v pohode. Projekt Hra sa začína je v podstate projektom, po akých som vždy bažil. Nadoraz muziky s poriadnymi grády.

O faktografické info som sa pokúsil vďaka odborníkom na špecializovaných stranách, na ktoré odkaz nájdete nižšie, takže tu je aspoň súhrn najzaujímavejších informácii o projekte.
Disk obsahuje úplne nové exkluzívne skladby a práve preto sa nedá považovať za žiadnu kompiláciu. Polovica sa nesie v pouličnom duchu, druhá je zas viac o párty a zábave, a či sa to niekomu páči alebo nie, obe k hiphopu neodmysliteľne patria. Zoznam mien, ktoré nájdete na tomto projekte je jednoducho príjemne šokujúci a verím, že každý si tu nájde to svoje: Rytmus, Čistychov, L.U.Z.A., Dena, Drvivá Menšina, Koko Šajs, H16, Tina, Miky Mora, Kaidžas, Supercroo, Wladimir 518, Wich, Orion, Vec, Duane Flames, Christile, Nyaka, Nironic, Farenheit, Sizzla, či medzi hiphopovými fanúšikmi zatiaľ stále vlažne prijímaná Dara Rolins, ktorá však do RnB určite patrí.

Ako sme už niekoľkokrát informovali, bratislavský DJ Kappa, známy z mnohých partys a koncertov Drvivej Menšiny, kde chalanom kryje chrbát a obehal s nimi už všetky kúty našej vlasti, už čoskoro dá na pulty všetkých dobrých predajní s hudbou svoj prvý oficiálny mixtejp. V decembri sme priniesli na stiahnutie jeho prvý tejp a od vtedy sa pripravovalo nasledovné dielo plné zaujímavých mien.

Postreh z hip-hopového sveta: Ak ste začínali mať pocit, že slovenská hiphopová scéne je nudná a robia sa tu už len bezduché párty-treky, máte sa na čo tešiť. Ak totiž nerátam Rytmusove priame nápady niekoľkých slovenských raperov, máme tu prvú otvorenú prestrelku, dokonca na jednom CD, bez toho, aby to dotknutí ľudia v čase nahrávania navzájom vedeli. Pozorný človek si nemohol nevšimnúť už dlhšiu dobu trvajúce napätie medzi Miky Morom a H16. Miky Mora si narážky neodpustil ani v novom treku "P.A.R.T.Y." a chalanov z H16 to zrejme všetko sralo už natoľko, že mu venovali celú pesničku zabalenú taktiež do party treku "GPS". V každom prípade rýmy sú na oboch stranách štipľavé či humorné, podľa toho ako sa na to pozeráte.

Vydavateľstvo: Monitor / EMI, 2007
Celkový čas: 59:33

Zoznam skladieb: