Tak toto je prípad, kedy treba hneď na úvod podotknúť, že ide o unikátny album. Konečne sa na slovenskom hudobnom trhu objavilo niečo, čo nie je dopredu zmyslená komercia, hoci uznávam, že každý na to môže mať iný názor.

Tak toto je prípad, kedy treba hneď na úvod podotknúť, že ide o unikátny album. Konečne sa na slovenskom hudobnom trhu objavilo niečo, čo nie je dopredu zmyslená komercia, hoci uznávam, že každý na to môže mať iný názor. Pretože salsy a podobných kubánskych rytmov je aj na naše pomery viac než dosť, avšak väčšina takto zameraných umelcov ich využíva na vytváranie hitov, ktoré by mali dominovať éteru.

Nie vždy sa to síce vydarí, ale skupine Mango Molas sa ich nový album vydaril mimoriadne. Žiadne prvoplánové hity, ale umenie. Presne takto si dovolím nazvať produkciu, ktorá sa na mňa už niekoľko dní valí z ich CD Ultima Rumba. Spojenie niekoľkých latino amerických hudobných štýlov v jedenástich skladbách, naspievaných v slovenčine, prípadne španielčine a jednoducho pohoda, s ktorou sa dnes stretávame len veľmi ťažko.
Zatiaľ čo iní slovenskí interpreti akoby si svojou hudbou liečili akési pomyselné komplexy, skupina Mango Molas necháva zo svojho aktuálneho CD znieť všetko to, čo im prirodzene koluje v krvi. Na tomto albume jednoducho nenájdete moment, ktorý by bol vytvorený na silu, zámerne, či dopredu naplánovaný.

Faktom však ostáva i to, že album Ultima Rumba je dokonalý a dovolím si tvrdiť, že pre slovenský trh dosť náročný. Album môžem prirovnať k svetovej produkcii obdobného žánru a to bez mihnutia oka. Na tejto platni je všetko dotiahnuté do posledného momentu, výborná muzika, skvelý spev, dokonalé vokály a úžasný výber hostí. Či už je to Carmen Morejon, Yvonne Sanchez, alebo úžasná Tina. Každý z týchto hostí priniesol na album kus svojho špecifika, ktorým celkovú produkciu ešte viac zdokonalil.

Ultima Rumba je úžasným prekvapením slovenského hudobného trhu. Bolo by dobre, keby takýchto profesionálnych a dokonalých albumov vychádzalo viac. Mango Molas sú jasným dôkazom toho, že nie je nutné prichádzať s novým projektom každý rok, dôležitá je kvalita a tej majú Mango Molas na rozdávanie.

Skupina Mango Molas vznikla v roku 1998 ako zoskupenie štyroch perkusionistov hrajúcich rytmy západnej Afriky. Postupným pribúdaním harmonických nástrojov sa menil zvuk skupiny. V súčasnosti tvorí Mango Molas osem hudobníkov a ich hudba je inšpirovaná najmä afrokubánskou a brazílskou hudbou. Počas doterajšej existencie odohrala skupina množstvo koncertov na všetkých významných festivaloch na Slovensku i v Čechách, predstavili sa po dva krát aj v Paríži, Berlíne či Gyori, rovnako dva krát hrali aj ako predkapela na bratislavských koncertoch legendárneho združenia Buena Vista Social Club. V roku 2004 výchadza debutový album Pena, za ktorý Mango Molas dostali ocenenie Aurel v kategórii Objav roka a nomináciu na Skupinu roka. Skupina sa podieľala aj na nahrávaní piatimi Aurelmi ocenenom albume Petra Lipu - Lipa spieva Lasicu, či na úspešnom debutovom albume rapovej formácie AMO.

Vydavateľstvo: Gregor Agency, 2007
Celkový čas: 47:20
01. Čakanie na Godota