Toľko protichodných názorov ako sa zosypalo na našu, v súčasnosti najvychytenejšiu kapelu, to nečakal hádam nikto. Skupina Desmod má svoje prvé DVD, avšak fanúšikovia zjavne čakali niečo iné, než to, čo sa im po trojtýždňovom posune od plánovaného vydania nakoniec dostalo do rúk.

Toľko protichodných názorov ako sa zosypalo na našu, v súčasnosti najvychytenejšiu kapelu, to nečakal hádam nikto. Skupina Desmod má svoje prvé DVD, avšak fanúšikovia zjavne čakali niečo iné, než to, čo sa im po trojtýždňovom posune od plánovaného vydania nakoniec dostalo do rúk. Uznajme však, že až taká tragédia to nie je.

Desmod už od začiatku avizoval, že to bude odlišný projekt, než na aký sme zvyknutí u iných kapiel. Dôraz sa nekládol na koncertnú časť, ani na sekciu videoklipov. Desmod chceli hlavne ponúknuť dokument, ktorý by tomuto projektu dominoval. Je však zjavné, že pod pojmom dokument si každý predstavuje niečo iné. Avšak Desmodi aj v tomto prípade kládli dôraz na to, že to nebude klasický dokument. A v konečnom dôsledku to tak naozaj je, stačí si iba zvyknúť.

Ale poďme pekne po poriadku. DVD nosič prináša asi štyridsať minútový záznam z koncertov skupiny, s príjemným obrazom i zvukom a bezpochyby neopísateľným zážitkom pre všetkých fanúšikov tejto formácie. A je úplne jedno, či si to pozrie niekto, kto s kapelou absolvoval desiatky koncertov, alebo niekto, kto ešte Desmodov nevidel koncertovať. Razí z toho pohoda, pozitívna energia a dobrý pocit. Na živé vystúpenie Desmodu sa pozerá veľmi príjemne.
Rovnako je to v konečnom dôsledku aj so sekciou videoklipov, ktorá mapuje túto formu krátkych hudobných filmov v takmer hodinovom bloku, v ktorom nádherne vidieť ako sa kapela vyvíjala a kam to až dotiahla. Po zvukovej i obrazovej stránke by sa našli iba minimálne nedostatky, ktoré však nemôžu pokaziť inak pozitívny dojem.
K materiálu akým je Fotogaléria sa hádam ani netreba vyjadrovať, keďže ide o meniace sa fotografie, ktoré mapujú život kapely a verím, že pre fanúšikov sú veľmi vďačným materiálom na pozeranie.

No a dostávame sa konečne k tomu, čo sa stalo tŕňom v oku nielen pre fanúšikov. Ide o dokument, ktorý mapuje pobyt kapely na dovolenke v Bulharsku, kde sa toho udialo naozaj dosť. Už od počiatku kapela upozorňovala na to, že sa na nosič dostane pôvodná, nezostrihaná verzia, čo bude pre mnohých šokom. A stalo sa. Upozorňovali tiež na to, že pôjde o amatérske video, takže darmo tam možno niekde hľadať dokument nakrútený profesionálmi. Ide o zábavu a tak to treba brať. Navyše, ak si zrátate predošlé dve veci dohromady, tak pochopíte, že v konečnom dôsledku predsa ide o domáce video, ktorého osud bol spočiatku úplne iný a pravdepodobne nemal uzrieť svetlo sveta a chalani si ho mali s nostalgiou prezerať iba doma.
Naraz však niekomu napadlo, že by to mohli ponúknuť fanúšikom. Tak to majú. So všetkými opijášmi, oplzlosťami a všetkým, čo k nekontrolovanej dovolenke bezpochyby patrí. Fanúšikovia sú bezpochyby nadšení z toho, že ich Desmodi pustili až tak ďaleko do svojho súkromia. Navyše, ak sa dokážete odosobniť a zobrať to s nadhľadom, tak v konečnom dôsledku pochopíte, že nejde o nič iné ako dobrý fór.

Vydanie DVD sa kvôli technickým problémom posunulo o tri týždne a toto je zároveň posledný produkt, ktorý skupina vydala pod vydavateľskou značkou. Ďalší album, ktorý by sa mal na trhu objaviť koncom roka, už vyjde na úplne inej značke.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2007
Celkový čas: 243. minút

DVD obsahuje: