Možno by sa to dalo kľudne zvaliť na globálne otepľovanie, vďaka ktorému aj u nás prichádza leto v máji, jeseň v septembri a zima vôbec. O čom hovorím? O vydávaní výberov najväčších hitov, ktoré sa zväčša objavujú na vianočnom trhu a sú zárukou nákupu výhodného vianočného darčeka.

Možno by sa to dalo kľudne zvaliť na globálne otepľovanie, vďaka ktorému aj u nás prichádza leto v máji, jeseň v septembri a zima vôbec. O čom hovorím? O vydávaní výberov najväčších hitov, ktoré sa zväčša objavujú na vianočnom trhu a sú zárukou nákupu výhodného vianočného darčeka. Výber najväčších hitov Lucie Bílej vyšiel už pred pár týždňami, čiže opäť posun vpred. Na druhej strane si však treba povedať, že Lucie Bílá môže vydať čokoľvek a kedykoľvek a bude to extra trieda.
A inak to nie je ani v prípade tohto projektu. Vydaním troch CD najväčších hitov pod hlavičkou Platinum Collection Lucie Bílá odštartovala novú sériu produktov z vydavateľstva Monitor / EMI, ktorou táto spoločnosť mapuje najväčšie úspechy svojich domácich, v tomto prípade rozumej zatiaľ českých „koňov“.

V prípade Lucie Bílej je to výborný ťah. Je to neuveriteľné, ale jej kariéra sa člení na dve časti, do roku 1992, čo je tá, o ktorej bohužiaľ fanúšikovia tejto úžasnej speváčky nemajú ani potuchu a to i napriek tomu, že v archívoch tie nahrávky sú, no zatiaľ Lucka nedala zvolenie na ich vydanie. A samozrejme na kariéru po roku 1992, ktorú speváčka odštartovala grandióznym účinkovaním v muzikáli Bedári, následne vydaním singlu Requiem pro panenku a za ním nasledoval album Missariel, ktorý poriadne zamiešal československou hudobnou scénou a dodnes je považovaný za to najlepšie, čo tam kedy vzniklo. A hoci sa to nezdá, ešte neuveriteľnejšie znie fakt, že odvtedy prešlo už šokujúcich pätnásť rokov, ktoré na hudobnej scéne v susedných Čechách označujú za obdobie Lucie Bílej. A speváčka za ten čas participovala na dvadsiatich projektoch, z čoho je päť mimoriadne úspešných radových albumov, jeden klasický výber najväčších hitov, jeden záznam koncertu, súčasná skladačka najväčších hitov na troch CD, nechýbajú muzikálové projekty (Zahrada rajských potěšení, Dracula, krysař, Johanka z Arku, Romeo a Júlie, či Elixír života), či projekt vážnej hudby, ale i album duetov s Karlom Gottom, či spoluúčasť na vianočnom albume.

A celé toto obdobie mapuje práve Platinum Collection, projekt, ktorý prostredníctvom neuveriteľných štyridsiatichštyroch skladieb predstavuje Bílú ako interpretku nezabudnuteľných hitov. Darmo by ste hľadali aspoň jednu novinku. Tá sa síce už vynorila vo forme singlu Miluji tě, ten je však avízom na šiesty radový album speváčky, ktorý sa objaví na trhu v októbri a na ktorom Lucka usilovne pracuje s tandemom Ondřej Soukup a Gabriela Osvaldová, teda s dvojicou, ktorá stojí za najväčšími úspechmi niekoľkonásobnej zlatej slávice. Platinum Collection však okrem hitov z radových albumov prináša i „bonusy“ v podobe skladieb z vyššie menovaných projektov, ktoré jednoznačne ukázali, že Bílú môžete postaviť do akéhokoľvek projektu, vždy v ňom obstojí.

Trojica nosičov s najväčšími a najvýraznejšími hitmi tejto speváčky sa počúva veľmi príjemne a je bezpochyby chutným predkrmom nielen pred albumovou novinkou, ale i ďalšími projektmi, ktoré speváčka na tento rok ešte pripravila.
Vydavateľstvo: Monitor / EMI, 2007
Celkový čas: CD1: 57:05, CD2: 57:24, CD3: 50:21

ZOZNAM SKLADIEB: