Zabudnite na sladkého Rickyho Martina. Predstupuje pred vás zrelý muž, „vycvičený“ akýmsi náboženským šamanstvom a upokojovaním sa v Indii.

Zabudnite na sladkého Rickyho Martina. Predstupuje pred vás zrelý muž, „vycvičený“ akýmsi náboženským šamanstvom a upokojovaním sa v Indii. Zabudnite na fotky jeho sladkej tváre v booklete. Tej sa dočkáte na pár malých snímkach na zadnej strane obalu CD. Ricky Martin sa snaží presvedčiť, že nie tvár je dôležitá, ale umenie, ktoré poslucháčom servíruje na svojom ostatnom albume v tej najpresvedčivejšej forme. V zázname unplugged koncertu, prostredníctvom ktorého ponúka fanúšikom niekoľko milých prekvapení.
Album tohto sympatického Portorikánca vyšiel ešte koncom minulého roka, no akosi prešiel médiami bez povšimnutia. Na škodu všetkých. Pretože okrem overených hitov na ňom Ricky Martin ponúka i tri absolútne novinky, ku ktorým sa ešte postupne dostanem.
Hlavne sa však Ricky Martin predstavuje vo forme, ktorá je najpresvedčivejším spôsobom ako presvedčiť poslucháča o speváckych kvalitách. Ide predsa o záznam živého koncertu, v ktorom Portorikánec obstál na výbornú.

Jeho dnes už nesmrteľné hity Maria, Vuelve, Lola Lola, Volveras, či La Bomba prichádzajú vo verziách, ktoré sú prinajmenšom netradičné. Spevák sa pri ich úpravách do „bezelektrickej“ formy snažil zachovať pôvodný kolorit jednotlivých skladieb, no na druhej strane si dovolil niekoľko nutných experimentov. Tie v konečnom dôsledku dokazujú, že hity Rickyho Martina nie sú len prvoplánové, počítačom naprogramované, jednosezónne hity, ale že majú svoju životnosť a obstoja i v komornejšej podobe. Možno sa ťažko dá predstaviť ako znie mega tanečný hit Maria v mierne pokojnej hladine, ale verte, že sa to oplatí vypočuť. Je to príjemné prekvapenie, ktoré opäť posúva Rickyho Martina do iných dimenzií a je to ďalší krok svedectva o tom, že Ricky Martin nie je iba chlapec z plagátu, ale vie.
Odjakživa bol perfekcionista, čo dokazuje aj na tejto nahrávke. Hudobné úpravy jeho pesničiek sú stopercentné, husle v niektorých skladbách vás príjemne šokujú. Verzia skladba Volverás, pesničky, ktorá už v počiatku svojho nasadenia bola žiadaným lepákovým hitom tu dostáva úplne iný rozmer a dá sa považovať za bombu celého projektu.

Avšak album Rickyho Martina MTV Unplugged prináša so sebou neuveriteľných dvanásť skladieb, takmer hodinu výborného hudobného záznamu, ktorý bezpochyby nadchne fanúšikov a prekvapí tých, ktorí Rickyho Martina nemusia. Ten navyše na platni presviedča, že je aj skutočne výborný spevák, ktorý vie spievať. A navyše sa vie pohrávať s melódiou, prispôsobiť jej svoj spev. Nečakajte chlapca zo štúdiovej platne a užite si mladíka, ktorý sa oddáva svojim tónom, prežíva to čo spieva a v tom hodinovom zázname je to cítiť.

K dispozícii sú i tri nové skladby, prevažne pomalého charakteru, ktoré sú jednoducho výborné. Záverečná novinka je dynamická a po jej dopočúvaní máte jednoducho chuť si to pustiť ešte raz. Samozrejme, ako s hitmi sa s nimi neráta, na tie nadíde čas pri novej platni. Ako mostík medzi predošlým spevákovým obdobím a očakávanými novinkami, ktoré uzrú svetlo sveta nevedno kedy, je to výborný materiál. MTV Unplugged Rickyho Martina je mimoriadne vydarený projekt, ktorý si v prípade záujmu môžete vychutnať aj vo forme DVD.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2007
Celkový čas: 57:31

01. Gracias Por Pensar En Mi