Ako sa to hovorí? Potatil sa? No, ak to nie je celkom tak, alebo niekto tomu nerozumie, tak reč je o tom, že niekto sa podal na otca, a zdedil po ňom to najlepšie.

Ako sa to hovorí? Potatil sa? No, ak to nie je celkom tak, alebo niekto tomu nerozumie, tak reč je o tom, že niekto sa podal na otca, a zdedil po ňom to najlepšie. A to presne sedí na jedného z členov formácie Nightwork. Reč je o Františkovi Soukupovi, synovi geniálneho českého skladateľa a producenta Ondřeja Soukupa a textárky a herečky Gabriely Osvaldovej (obaja stoja za veľkým úspechom Lucie Bílej), ale to už je iná kapitola.
Isté však je, že František Soukup bezpochyby vyrastal v umeleckej rodine a vďaka tomu sa vykreovala jeho súčasnosť a pravdepodobne aj budúcnosť. Chlapec sa dal na hudbu a pôsobí vo formácii Nightwork, ktorá má na svojom konte dokonca svoj debutový album.

A bez toho, že by som prihliadal na to, že obdivujem tak Ondřeja Soukupa ako aj nabrúsený jazyk jeho manželky Gabriely Osvaldovej, odstaviac ich v tejto chvíli úplne na bok (napriek tomu, že album vznikol v Soukupovom štúdiu a vydala ho jeho firma, i napriek tomu, že Osvaldová písala na album texty) si dovolím tvrdiť, že na domácej hudobnej scéne ide o hudobnú udalosť.

Bezpochyby si fanúšikovia populárnej hudby spomínajú na obdobie, keď formácie Monkey Business prišla na trh so svojim debutovým albumom a všetci sa z neho posadili na zadok. Obdobná situácia je tu aj v prípade formácie Nightwork. Opičí biznis sa už stal rešpektovanou klasikou a iný ako kvalitný album od nich ani nikto neočakáva. To však bolo iba na porovnanie situácie.

V presne rovnakej pozícii je kapela Nightwork. Už po prvom vypočutí si ich albumu je jasné, že do hudobného biznisu zavial svieži vietor. Prostredníctvom štrnástich skladieb totiž kapela prináša zábavu v podobe disko muziky, ale i čiernej muziky, funky, nejakých novodobých prvkov, a to všetko akosi záhadne zabalené do kvalitného čohosi, čo mnohí nazývajú jednoducho a urážlivo zároveň – popu.
Samozrejme, to už je príliš zjednodušené pomenovanie, avšak treba povedať, že debutový album formácie Nightwork so sebou prináša množstvo hudobných lahôdok. Na jednej strane nie je príliš jednoduchý, na strane druhej zas nie je príliš umelecký náročný, čím sa stáva stráviteľným pre veľmi rozsiahle publikum. Navyše, už po prvom vypočutí (a čo potom tie ďalšie) je jasné, že toto je mimoriadne vydarený projekt.

Skupina Nightwork vznikla najskôr ako dobrá zámienka na záškoláctvo. Kapela spoločne vystupuje zhruba dva a pol roka a ich hudobný štýl by sa dal nazvať ako discofunky, čiastočne spojené s elektronikou a RnB. Kapelu tvoria hudobní zanietenci, pričom medzi nimi nájdete aj troch hercov, známych z českých divadiel, či televíznych seriálov.

Ich debutový album ponúka vlastnú tvorbu, výnimkou je jediný remake skladby Včielka Maja (mimoriadne vydarený) podľa ktorého je album nakoniec pomenovaný. Kapela sa predstavuje prostredníctvom česky i anglicky naspievaných skladieb a ich debutový album bezpochyby stojí za to.

Vydavateľstvo: On Air Music / EMI Monitor
Celkový čas: 57:04

01. Pornstar