Nová francúzsky naspievaná platňa Celine Dion. Tentokrát ide o tzv. concept – album, ktoré podstata spočíva na využití textov výlučne ženských francúzskych autoriek: Françoise Dorin, Christine Orban, Nina Bouraoui, Marie Laberge, Lise Payette, Denise Bombardier, Nathalie Nechtschein, Janette Bertrand.

Nová francúzsky naspievaná platňa Celine Dion. Tentokrát ide o tzv. concept – album, ktoré podstata spočíva na využití textov výlučne ženských francúzskych autoriek: Françoise Dorin, Christine Orban, Nina Bouraoui, Marie Laberge, Lise Payette, Denise Bombardier, Nathalie Nechtschein, Janette Bertrand. Po hudobnej stránke svojou prácou prispeli okrem iných Jacques Veneruso, David Gategno, či Erick Benzi a album ako celok vyprodukoval a zaranžoval Jean-Jacques Goldman, ktorý je speváčkiným dlhoročným stálym spolupracovníkom.

Celý album sa točí okolo slova „žena“ a promuje ho prvý singel Sil nen restait quune (je serais celle-la). Platňa prichádza na trh v troch verziách, klasickej, ďalej doplnená o DVD, na ktorom divák nájde dokument z príprav tohto albumu a nakoniec tretia verzia, čo je vlastne spomínaná rozšírená verzia doplnená o pohľadnice a obálky s tematikou celého nového projektu Celine Dion.

Ak dobre rátam, tak Celine sa s radovým albumom vracia na hudobnú scénu po troch rokoch. Samozrejme, pre niekoho príliš dlhú prestávku vyplnila vydávaním rôznych zbierok svojich najväčších hitov, či už v angličtine, alebo francúzštine a pomedzi prácu, s ktorou osobne vlastne nemala príliš veľa roboty sa venovala rodine a príprave nového materiálu, ktorý aktuálne predstavuje na novej platni D´Elles.

Len v stručnosti hádam pripomeniem, že ako päťročná už stála na hudobnej scéne, keď mala dvanásť rokov, zložila si prvú vlastnú skladbu a debutový album vydala v roku 1983. Vďaka nemu sa stala prvou kanadskou speváčkou, ktorá získala zlatú platňu za predaj aj vo Francúzsku a vďaka tomu začala prezentovať svoju „rozpoltenú osobnosť“, rozumej, že začala vydávať albumy naspievané tak po francúzsky, ako aj po anglicky. Vrcholom jej úspechu bola bezpochyby filmová skladba k filmu Titanic, ktorá poistila jej istú pozíciu na poprednom mieste medzi svetovými speváčkami.

Dovolím si tvrdiť, že od tej doby Celine Dion ťaží najmä z tejto skladby a napriek obrovským snahám sa jej nepodarilo prekročiť tieň seba samej. Nemožno však povedať, že by jej kariéra upadala, skôr sa drží na rovnakej pozícií, so stálym zázemím fanúšikov, ktorí netrpezlivo čakajú na každý jej nový projekt.

Ten aktuálny vyšiel pred pár týždňami a Celine Dion sa na ňom opäť predstavuje ako speváčka francúzskych skladieb. Napriek širokému záberu hudobných tvorcov, ktorí na album prispeli svojou troškou, sa speváčke podarilo vytvoriť ucelený projekt trinástich popových melódií, medzi ktorými dominujú ležérne pomalé skladby, sem – tam popretkávané rýchlejšími pesničkami, či nejakou tou až diskotékovou (či skôr viac tanečnou) melódiou. Celine Dion teda prišla na trh s albumom, ktorý bezpochyby naplní všetky očakávania jej fanúšikov.

Bohužiaľ, ani týmto albumom sa jej však nepodarilo prekročiť svoju cieľovú rovinu, ktorú si vytýčila pred niekoľkými rokmi. Hoci je D´Elles veľmi kvalitný a príjemný album, Celine Dion už ponúkla aj výraznejšie projekty. Speváčka akoby s pribúdajúcim vekom strácala aj akési čaro výšok svojho hlasu a na tejto platni sa so svojim unikátnym hlasom skôr pohráva, než by ho využívala v celej kráse. To je však jediné, čo by sa dalo tomuto projektu vytknúť. Inak je to veľmi fajn.

Aj tým najväčším fanúšikom, ktorí v speváčke vidia svoju modlu určite neunikne to, že mierne pribrala v tvári a v súčasnosti už naozaj pôsobí ako zrelá žena. Tí istí fanúšikovia sa ešte do konca roka môžu tešiť na nový album speváčky, tento raz s anglickými textami.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2007
Celkový čas: 47:50

01. Et Sil Nen Restait Quune (Je Serais Celle-La)