Ešte pred pár dňami bolo tridsať a viac stupňov a už sú tu Vianoce. Teda samozrejme, z komerčného hľadiska. V obchodoch sa už nenápadne objavili čokoládové adventné kalendáre, vyfúknutí Mikulášovia, ale aj ozdoby na vianočný stromček.

Ešte pred pár dňami bolo tridsať a viac stupňov a už sú tu Vianoce. Teda samozrejme, z komerčného hľadiska. V obchodoch sa už nenápadne objavili čokoládové adventné kalendáre, vyfúknutí Mikulášovia, ale aj ozdoby na vianočný stromček. Je len otázkou krátkeho času, kedy ostanú vyzdobené aj výklady obchodov a spustia sa nás koledy aj pri kupovaní základných potravín.

No a to je presne ten čas, kedy na trh prichádzajú aj nové hudobné skladačky a špecializované albumy s vianočnou hudbou. Hudobná edícia Okey Vianoce má za sebou päťročnú tradíciu a za ten čas logicky vyšlo päť albumov s touto tematikou. To, že išlo o najpredávanejšie produkty svojho druhu na našom trhu, nie je žiadne tajomstvo. Rovnako ako ani to, že päť albumov Okey Vianoce so sebou prinieslo veľké množstvo vianočných hitov vyprodukovaných na Slovensku a v Čechách. Záver edície tento rok korunuje výber toho najlepšieho z toho, čo táto skladačka priniesla.
A je celkom pochopiteľné, že za päť rokov sa uzbieralo slušné množstvo pesničiek a bolo z čoho vyberať. Ak teda máte pocit, že niektorý z dnes už legendárnych domácich vianočných hitov vám chýba, je celkom reálne, že ho nájdete práve na tejto skladačke.

Dvanásť ponúkaných pesničiek na tomto albume, mimochodom za mimoriadne výhodnú cenu, si presne na polovicu rozdelili slovenskí a českí interpreti. Nechýba Marika Gombitová, Miro Žbirka, skupina Lojzo, Tublatanka, ale ani Lucie Bílá, Marie Rottrová, či Karel Gott. Asi najväčšou legendou na platni je bezpochyby pesnička Vánoce Vánoce přicházejí, ktorá je neodmysliteľnou súčasťou údajne najkrajších sviatkov v roku už niekoľko desaťročí.
Vianočné songy sa stali tradiconálmi, ktoré sa síce každý rok opakujú, avšak priznajme si jeden fakt, že by sme si konce rokov bez nich už nevedeli predstaviť. Tieto skladby sú žiadané, považované za kvalitné a vo väčšine prípadov tomu tak vskutku je.

Na tomto albume sa zišli skladby, ktoré sa dajú bez mihnutia oka označiť za to najlepšie, čo v domácej vianočnej tvorbe vzniklo. Navyše, tento projekt je dôkazom toho, že aj u nás začína mať vianočná hudba konečne tradíciu. V období, keď podobné skladačky boli vo svete samozrejmosťou, u nás sme o nich ani nechyrovali. Nemožno sa preto čudovať, že sú tak žiadané a pri slávnostne prestretých stoloch znejú v súčasnosti častejšie, než klasické „vážne“ koledy.
Keď pred časom Pavol Habera vydal špeciálny vianočný album, a ak sa nemýlim tak možno rovno aj dva, mnohí krútili hlavami. Dnes sú pesničky z neho súčasťou takýchto žiadaných skladačiek. Vianoce sú tradíciou a Okey Vianoce už v podstate tiež. Verím tomu, že obrovský predaj tohto projektu bude toho čoskoro jasným dôkazom.

Vydavateľstvo: Forza Music, 2007

01. Tichá noc (Pavol Habera)
02. Veselé Vánoce/Vánoce Vánoce přicházejí (Settleři)