Z môjho pohľadu bol Miro Jaroš vždy tým spevákom SuperStar, ktorý buď už veľmi dobre vedel, alebo veľmi rýchlo pochopil, o čom je šoubiznis.

Zároveň to bol on (opäť z môjho pohľadu), ktorý bezpochyby vydal jeden z najzaujímavejších albumov zo všetkých finalistov a keď sa dnes povie SuperStar, tak práve jeho dielo, svojou exotickosťou, hudobným spracovaním a celkovým šoumenstvom ostalo v povedomí fanúšikov tejto súťaže.

Samozrejme, bol to práve Miro Jaroš, ktorý bol bezpochyby najkontroverznejším spevákom celej šou a polovica fanúšikov ho zbožňovala, pričom tá druhá by mu bola najradšej pritiahla kyslík. Napriek nečakanému úspechu jeho debutovej platne a plánom na jej pokračovanie, Jaroš sa v poslednej dobe stiahol zo speváckej sféry a viac sme ho mohli vídať ako reportéra istej televízie. To však neznamená, že by na hudbu zanevrel. Problém bol bezpochyby v peniazoch, ktorých na nový album nebol dostatok, zvlášť ak jeho plány opäť tiahli mimo územie domoviny. Nakoniec, všetko napovedá tomu, že sa svojich plánov a snov vzdal a ako spevák ostáva nohami pevne na zemi.

Nový album ohlasuje na budúci rok, no netají sa tým, že príliš veľa vecí naňho ešte nie je hotových. Avšak prvá lastovička tu už predsa je a pre väčšinu jeho priaznivcov (áno, viem, zlomyseľníci sa práve pýtajú akých?) to bude poriadny šok.
V prvom rade si treba upresniť, že Tlaková níž nie je žiadnym remakeom známeho hitu Richarda Mullera, ale úplne novou pesničkou, ktorá s tou starou má spoločný nanajvýš názov, čo sa stáva tak u nás, ako aj na celom svete. Miro Jaroš sa však na tomto singli predstavuje v úplne inom svetle, čo je zarážajúce.

Nechcem pátrať za akých okolností vznikala táto skladba, ale podľa dostupných informácií vznikla na prvý raz, keď si autor hudby brnkal na klavíri nejakú melódiu, Miro načúval a Jozef Husovský pridal text a pesnička bola na svete. Temná, pomalá, tajomná a neuveriteľná, plná zmiešaných pocitov a otázok.
V prípade Mira Jaroša ide o totálny obrat a hoci aj na svojom prvom albume mal pomalé skladby, predsa z nich zaváňala exotika, ktorá tu chýba. Jaroš sa predstavuje s pesničkou, ktorá má všetky domáce parametre. Otázkou však ostáva, či má šancu stať sa hitom a či túto polohu Mirovi niekto uverí.
Klavír, vďaka ktorému vznikla melódia, je nahraný síce skvelo, hutne a presvedčivo. Melódia je výborná a zaranžovaná naozaj bravúrne. Prečo je to však také temné? Dospel snáď Jaroš a chce byť „dospelým“ spevákom? Text je smutný a celkovo to vyznieva dosť depresívne. Také to ale malo byť. Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale táto poloha Jarošovi absolútne nesedí. A to ani napriek tomu, že melódia je skvelá, text je znesiteľný a aj do spevu dal Jaroš maximum. Po technickej stránke plná poľná, avšak komplexný výsledok v niečom pokrivkáva. Už len odhadnúť v čom.
A tak si radšej počkám na celý album, ktorý ako celok môže vybrúsiť Mirove hudobné myšlienkové pochody. Tento kúsok môže byť zas akýmsi testom, ktorý sa podľa mňa príliš neohreje v rádiách. Poslucháči ho jednoducho prehliadnu. Zvlášť, ak im rádiá budú súkať (ak im vôbec niečo budú súkať) radio edit tejto skladby. Nepredajný singel totiž ponúka ešte aj inštrumentálnu verziu skladby a tiež groov´n´simple radio mix, ktorý je o niečo výraznejší, než originál skladby.

Dovolím si tvrdiť, že Miro by sa mal z tejto pesničky poučiť, že týmto smerom jeho hudobná cesta bohužiaľ nevedie. Vyskúšal to, v poriadku, ale toto nie je jeho parketa. Jaroš je šoumen, akých je na Slovensku málo. Bolo by škoda o túto prestíž prísť. Ak by sa jeho tvorba v budúcnosti vybrala smerom Tlakovej níže, kľudne sa môže stať, že na jeho nový album budú padať tony prachu, ako na albumy jeho zabudnutých kolegov zo súťaže.