Album Dylan, to je príbeh jedného z najväčších umelcov našich čias, rozpovedaný prostredníctvom osemnástich pesničiek, ktoré zmenili svet.

Album Dylan, to je príbeh jedného z najväčších umelcov našich čias, rozpovedaný prostredníctvom osemnástich pesničiek, ktoré zmenili svet. Dylan je fenomenálna príležitosť ako mať vždy po ruke lekárničku prvej pomoci a využiť ju v ťažkých chvíľach, ale aj momentoch radosti.

Kto je vlastne Bob Dylan, okrem toho, že je hudobnou legendou najvyššieho zrna? Na internete o ňom koluje toto: Bob Dylan - pesničkár, vlastným menom Robert Allan Zimmermann, má v doterajšej histórii folku najvýznamnejšie miesto. Ako chlapec hrával v kapele, ktorú opustil, pretože mu nevyhovovalo cítenie jeho rovesníkov. Chcel dosiahnuť viac černošský, prirodzený zemitý prejav. To sa mu napokon aj podarilo, pretože jeho hlas upútal najmä bluesovou drsnosťou. Jeho protest proti svetu dospelých sa prejavil niekoľkými útekmi z domova.
Bob Dylan začal študovať výtvarné umenie, ale pretože ho v tom období viac upútala hudba, odišiel po roku z univerzity. Vyhľadával kontakty s už známymi pesničkármi, zoznamoval sa s poéziou, spieval protestsongy a blues iných autorov v kaviarňach, študentských kluboch, na uliciach, písal svoje vlastné piesne. Tak ho objavil manager a pomohol mu nahrať prvú platňu. V Dylanových textoch sa odrážala znalosť súčasnej poézie amerických aj európskych básnikov. Bojoval v nich proti vojne, za pravdu, lásku, proti mašinérii 20. storočia, v ktorej sa človek stáva len "bábkou v ich hre".

V r.1965 prešiel Dylan k elektrickému poňatiu hudby, začal spolupracovať s kapelou s typicky rockovým obsadením. Zo strany publika to bolo považované za zradu ideálov folkového hnutia, ale v konečnom dôsledku to znamenalo, že sa Dylan stal priekopníkom nového štýlu - folkrocku - rocku so závažnými spoločenskými textami. V súčasnosti je jeho tvorba z tohto obdobia považovaná za najhodnotnejšiu.
Dylan nikdy nebol nejakou zmanipulovanou hviezdou, vždy mu išlo o skutočný dopad jeho piesní v živote. Pozdvihol úroveň textov populárnej hudby na spievanú poéziu; v jeho šľapajach kráčajú pesničkári, ktorí zhudobňujú poéziu básnikov, čím nadobúda folk novú podobu.

Toľko aspoň o Dylanovi v stručnosti, hoci toto je bezpochyby človek, o ktorom by mnohí dokázali písať knihy. Rekapitulácia tvorby tohto umelca vychádza práve na tomto skvelom CD, ktoré dokonca vychádza v troch verziách. Tej klasickej, s jedným CD, na ktorom priaznivci nájdu osemnásť skladieb, ktoré ako som už v úvode spomínal, zmenili svet. Verzia s dvoma CD prináša na druhom nosiči dve verzie remixu pesničky Most Likely You Go Your Way, no a potom sa ešte na trh dostáva trojCD verzia, ktorá sa zamerala na Dylanovu od tvorbu od jeho ranných začiatkov, až po súčasnosť. Dovolím si však skonštatovať, že ortodoxní fanúšikovia bezpochyby siahnu po trojdiskovej verzii, hoci im v podstate neprinesie nič nové. No a tí, ktorí sa vďaka tomuto disku rozhodli objaviť túto unikátnu osobnosť, tým na počiatok stačí jednodisková verzia, ktorá obsahuje všetko podstatné, a je dokonalou štartovacou dráhou na ceste za poznávaním tohto umelca. Skvelý projekt.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2007
Celkový čas: 78:33

DISC 1: