Produktívna je, až sa tomu občas divím. V každom prípade, Celine Dion prichádza tento rok na trh už s druhým albumom, na ktorom ponúka neuveriteľných šestnásť pesničiek.

Produktívna je, až sa tomu občas divím. V každom prípade, Celine Dion prichádza tento rok na trh už s druhým albumom, na ktorom ponúka neuveriteľných šestnásť pesničiek. Ak jej predchádzajúca platňa bola naspievaná po francúzsky a na jej tvorbe sa podieľali výlučne ženy, tento raz siahla Celine po anglickom jazyku a na spoluprácu si prizvala množstvo zaujímavých hostí. Natrafiť môžete na mená ako Linda Perry, či Dave Stewart z kapely Eurythmics, ale aj gitaristu kapely Evanescence Bena Moodyho. Kanadská speváčka tvrdí, že Taking Chances je jej najosobitejší album vôbec.

A možno niekde tu tkvie problém celej platne. Ba nie. Ten treba hľadať ešte kdesi na palube lode Titanic, na ktorej Celine spievala o dušu a práve vtedy sa stala hviezdou, od ktorej každý očakáva veľké piesne. Pretože ak sa raz niekto plaví na Titanicu a spieva na ňom, o niekoľko rokov by mu už nikto neodpustil, keby spieval, ako pri plavbe na malej loďke.

Bohužiaľ, Celine Don sa také niečo na novej platni pritrafilo. Problémom tohto projektu je fakt, že je strašne predvídateľný. Pesničky začínajú hrou na akustickej gitare, alebo na klavíri, aby postupne prešli do bravúrnej hry všetkých možných nástrojov, vrátane tých sláčikových. Po tejto stránke nie je čo speváčke vytknúť, aj keď je pravda, že nejaký ten experiment aspoň v niekoľkých zo šestnástich skladieb by nebol na škodu veci.

Rovnako predvídateľný je aj spevácky výkon tejto divy. Faktom totiž ostáva, že nech začne spievať akokoľvek jemne, každá z pesničiek nakoniec vygraduje celým speváčkiným rozsahom, ktorý v sebe ukrýva. Samozrejme, jej hlas siaha do nebies a bolo by hriechom, keby ho nepredviedla. Ale musí to byť skutočne v každej skladbe?

Celine Dion ponúka na novom albume dva druhy skladieb. Rytmickejšie pop rockové pesničky, alebo balady. Bohužiaľ, na tejto platni už Celine ani len neexperimentuje trebárs s tanečnou popovou muzikou, tak ako tomu bolo na predchádzajúcich albumoch. A pritom išlo o polohu, ktorá jej skutočne sadla a speváčke sa pri takýchto pesničkách dalo uveriť každučké otvorenie úst.

Taking Chances je bravúrny album. Veľmi ťažko by ste na ňom hľadali jedinú chybu, či už po technickej, alebo po speváckej stránke. Všetci, ktorí na platni spolupracovali odviedli stopercentnú prácu, avšak bez náznaku akejkoľvek námahy a premýšľania. Práve vďaka tomu je nový album Celine Dion neuveriteľne sterilný. A môže byť akokoľvek dobrá, famózna i úžasná, na hodinu hudobného materiálu to jednoducho nestačí. Preto sa nemožno čudovať, keď ešte nebudete ani na konci, a už budete mať pocit nudy.

Uznávam, že Kanaďanka sa možno iba chcela ukázať v trochu inom svetle, ale bohužiaľ, tadiaľto cesta nevedie. Dnes už je to jasná vec. Album vychádza aj v špeciálnej edícii s priloženým DVD.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2007
Celkový čas: 61:07