Prvou indíciou ku kvalite tejto platne nech je fakt, že ho krstil Pavol Habera, ktorý nekrstí ani samotné albumy a odmieta akékoľvek pozvania na akt krstného otcovstva.

Prvou indíciou ku kvalite tejto platne nech je fakt, že ho krstil Pavol Habera, ktorý nekrstí ani samotné albumy a odmieta akékoľvek pozvania na akt krstného otcovstva. U Cmorika urobil výnimku, a ako priznal, aj bez toho aby si album vopred vypočul. Dovolím si tu tvrdiť niečo o dôvere.

A Cmorik ju nesklamal. Už jeho debutový album sa dal hravo označiť za najlepší zo všetkých tých, ktoré vydali jeho kolegovia zo súťaže, ktorej sa stal víťazom a zároveň sa jeho debut bez problémov zaradil medzi najlepšie albumy vydané na domácej scéne. A to treba priznať, že materiál na tú platňu bol pripravený dávno predtým, ako Peter nastúpil do súťaže, ktorú využil na svoje zviditeľnenie. Dnes mu to už nikto nemá za zlé.

A nikto mu nič nebude vyčítať ani pri druhej platni. Žijem ako viem je bezpochyby vydarený projekt, za čo môže nielen samotný Cmorik, ktorý sa na platni predstavuje ako výborný spevák, ale i autor hudby a zhruba polovice textov, ale aj hudobníci, ktorí s ním album nahrávali a bezpochyby sú právom označovaní za slovenskú hudobnú elitu. No a potom je tu ešte Cmorikov manažér Jozef Šebo, ktorý mal v hlave vždy jasno, čo sa týka jeho zverencov a potvrdil to i tento raz.
Ale samozrejme, dominantou tohto projektu ostáva samotný Peter Cmorik, ktorý aj rok a pol po vydaní svojej debutovej platne, na svojej aktuálnej novinke Žijem ako viem exceluje. O tom, že je Cmorik výborný spevák, vedia všetci a neuznajú mu to hádam iba neprajníci. Svoje kvality dokazuje na celej platni, na ktorej by ste len veľmi ťažko hľadali jediný chybný krok.
Navyše, na tvorbu nového hudobného materiálu mal spevák rok a pol času, pričom vedel, kde sú ešte jeho rezervy, ktorým smerom sa vybrať a ako neodskočiť zbytočne bokom z cesty, ktorá sa mu osvedčila po skončení súťaže.

A práve preto prichádza Cmorik s plejádou veľmi príjemných a kvalitných pop rockových melódií, ktoré majú úžasné aranžmány, sú dokonale nahrané a naspievané bez jedinej chyby. K tomu treba ešte prirátať fakt, že Cmorik si zložil zhruba polovicu pesničiek aj po textárskej stránke a tu sa stalo niečo veľmi zaujímavé. Pri počúvaní nových pesničiek som totiž nadobudol pocit, že Cmorikove texty sú ešte svižnejšie, výstižnejšie, jednoducho lepšie, ako texty od jeho kolegov. To však neznamená, že druhá polovica albumu je po tejto stránke horšia.

Album Žijem ako viem sa veľmi príjemne počúva, trvá niečo viac ako päťdesiat minút a je to veľmi dobre strávený čas, po ktorom ani v najmenšom nemáte pocit, že potrebujete prehodiť nosič a pustiť si niečo iné. Skôr naopak, máte chuť nechať platňu ísť znova. Jediná vec, ktorú som nepochopil, je zaradenie live verzie hitu Dážď na tento projekt, ale to je drobnosť, ktorou nemá zmysel sa zaoberať, pretože pri všetkom ostatnom na to hravo zabudnete.

Ak je pravda, že druhý album potvrdzuje kvality speváka, tak Peter Cmorik potvrdil platňou Žijem ako viem všetko, čo mohol.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2007
Celkový čas: 52:07